۴ تفاهم‌نامه میان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامي و چین منعقد شد

به منظور امکان سنجی انتقال فناوری؛

انعقاد ۴ تفاهم نامه همکاری‌های مشترک در خصوص امکان سنجی انتقال فناوری های نوین در زمینه آب، پساب و صنایع مربوطه میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و کشور چین به امضاء رسید.

انعقاد ۴ تفاهم نامه همکاری‌های مشترک در خصوص امکان سنجی انتقال فناوری های نوین در زمینه آب، پساب و صنایع مربوطه میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و کشور چین به امضاء رسید.
به گزارش دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمد قهدریجانی مدیرکل کارآفرینی، توسعه و انتقال فناوری واحد علوم و تحقیقات از راه‌اندازی شرکت تخصصی آب و صنایع مرتبط در این دانشگاه خبر داد و گفت: واحد علوم و تحقیقات در سند طرح آمایش، خواسته‌ها و انتظارات دانشگاه را متناسب با علایق و قابلیت‌های واحد علوم و تحقیقات و مبتنی بر نیاز جامعه برنامه‌ریزی کرده است.
وی ادامه داد: یکی از موارد کلیدی آن، راهبرد «آب و صنایع مربوط به آن» است. واحد علوم و تحقیقات ضمن توجه به اهمیت و نیاز راهبردی کشور به آب، مزیت نسبی خود را اعلام کرده و در نظر دارد با اتکاء به منابع، دانش و تراز علمی خود سهم قابل توجهی از ارائه خدمات فنی و مهندسی و محصولات فناورانه آب را در کشور و منطقه داشته باشد.
قهدریجانی به ظرفیت‎ها و زیرساخت‌های لازم پژوهشی و فناوری واحد علوم و تحقیقات همچون مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های تخصصی، کارگاه‌های فنی و مهندسی و امکانات و تجهیزات موجود و استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناور در مرکز رشد و نوآوری اشاره کرد و افزود: واحد علوم و تحقیقات به موجب این ظرفیت‌ها، می‌تواند با بهره‌گیری از دانش فنی اعضای هیات علمی خود در دانشکده‌های تابعه مرتبط با آب و همچنین تجربیات موفق خود، موضوعات مختلف و متنوعی در حوزه آب، از جمله شیرین سازی و تصفیه آب، پساب و فاضلاب و بکارگیری فناوری‌های نوین در صنعت آب را در دستور کار قرار دهد و آنها را به پشتوانه توانمندی‌های خود و بهره‌گیری از توانمندی فناوری‌های کشور، منطقه و سایر سطوح بین المللی محقق کند.
وی تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به اهمیت شناخت مرزهای دانش در حوزه آب و صنایع مربوطه و لزوم انتقال فناوری و دانش فنی، از چهار شرکت تولید کننده تجهیزات مربوط به آب و تصفیه آب در بخش های مختلف صنعتی و خانگی کشور چین بازدید به‌عمل آمد.