کشاورزان بر اساس آزمون خاک نسبت به تهیه کود پایه اقدام کنند

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان:

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از کشاورزان خواست تا بر اساس آزمون خاک نسبت به تهیه کود پایه خود اقدام کنند.

گرگان-قهرمان
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از کشاورزان خواست تا بر اساس آزمون خاک نسبت به تهیه کود پایه خود اقدام کنند.
سید صمد ضیایی گفت: کشاورزان حتماً آزمون خاک را در دستور کار خود قرار دهند تا بر اساس آن نسبت به تهیه کودهای پایه ازته، فسفاته و پتاسه اقدام کنند.
وی افزود: از ۱۵ شهریور ماه، سال زراعی ۱۴۰۳-،۱۴۰۲ آغاز می‌شود و کشاورزان در حال آماده سازی بستر برای کشت محصولات پاییزه هستند.مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: کشاورزان برای اینکه تولید و به دنبال آن درآمدشان تحت تأثیر قرار نگیرد، حتماً به توصیه‌های فنی و کارشناسی توجه دقیق داشته باشند.
وی بیان کرد:با توجه به اینکه در استان گلستان سالانه دو بار محصول کشت می‌شود خاک نیازمند مواد غذایی است تا بتواند محصول بعدی را به شکل مناسب به ثمر برساند.ضیایی ادامه داد:حد مطلوب عناصر غذایی شامل فسفر ۱۲ الی ۱۵ پی ام، پتاس ۲۵۰ الی ۳۰۰پ ی پی ام، ازت کل ۰/۲ الی ۰/۱۳ درصد است و پائین‌تر از این میزان حد بحرانی تلقی می‌شود.
وی افزود:به کشاورزان توصیه می‌شود با انجام آزمون خاک، از وضعیت خاک مزرعه خود مطلع شوند و بر اساس آن نسبت به تهیه کودهای پایه اقدام کنند.ضیایی گفت:از کشاورزان درخواست داریم کود کشاورزی مورد نیاز خود را حتماً از کارگزاری‌های مجاز این شرکت تهیه کنند تا دچار ضرر و زیان نشوند.