بلغارستان یک تیم درجه ۳ در فوتبال اروپا

ایران – بلغارستان ، دیدار پس از ۴۵ سال؛

تیم ملی فوتبال در حالی روز پنجشنبه ۱۶ شهریورماه به مصاف تیم بلغارستان می‌رود که بلغارها با فاصله گرفتن از تیم شگفتی‌ساز جام‌جهانی ۹۴، تبدیل به یک تیم درجه ۳ در فوتبال اروپا شده‌اند.

بلغارستان یک تیم درجه ۳ در فوتبال اروپا

تیم ملی فوتبال در حالی روز پنجشنبه 16 شهریورماه به مصاف تیم بلغارستان می‌رود که بلغارها با فاصله گرفتن از تیم شگفتی‌ساز جام‌جهانی ۹۴، تبدیل به یک تیم درجه ۳ در فوتبال اروپا شده‌اند.
تیم ملی فوتبال بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال دو بازی تدارکاتی خواهد داشت و در اولین مسابقه روز پنجشنبه 16 شهریور در استادیوم Hristo Botev شهر Plovdiv به مصاف تیم ملی بلغارستان می‌رود.
بلغارستان در آخرین رنکینگ فیفا ۵۵ رده پایین‌تر از تیم کشورمان و در رده هفتاد و هفتم دنیا قرار دارد؛ رتبه‌ای که نشان می‌دهد آنها تبدیل به یک تیم معمولی در فوتبال اروپا شده‌اند و آخرین حضورشان در جام‌جهانی هم به همان سال ۹۴ بر می‌گردد.
تیم ملی بلغارستان در حال حاضر در مرحله مقدماتی انتخابی یورو۲۰۲۴ آلمان، مسابقاتش را پیگیری می‌کند. بلغارستان در این مسابقات در گروه G با تیم‌‎های مجارستان، صربستان، مونته‌نگرو و لیتوانی همگروه است و تاکنون در
۴ دیدار دیدار برگزار کرده است. بلغارها در دور رفت برابر مونته‌نگرو و مجارستان به ترتیب با نتایج یک بر صفر و سه بر صفر شکست خوردند و در دو بازی پایانی دور رفت، برابر لیتوانی و صربستان به تساوی یک بر یک رسیدند.
بلغارستان با این نتایج در پایان دور رفت با کسب تنها ۲ امتیاز و با یک بازی بیشتر نسبت به ۴ تیم دیگر در رده چهارم قرار دارد و به نظر می‌رسد با توجه به اینکه تنها تیم صدرنشین راهی مرحله نهایی می‌شود، صعود بلغارها با توجه به عملکردشان در دور رفت، یک ماموریت غیرممکن خواهد بود.
این دومین رویارویی تیم ملی ایران و بلغارستان است، اولین مصاف دو تیم به سال ۶ اردیبهشت سال ۵۷ بر می‌گردد که تیم کشورمان در ورزشگاه آزادی به مصاف بلغارستان رفت.
شاگردان حشمت مهاجرانی که برای حضور در جام‌جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین آماده می‌شدند، در این مسابقه برابر بلغارها به تساوی یک بر یک رسیدند. حالا دو تیم پس از ۴۵ سال دوباره قرار است این بار در کشور بلغارستان برابر هم به میدان بروند.