دریافت وجه در زمان ثبت نام دانش آموزان ممنوع است

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش:

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش گفت: دریافت وجه در زمان ثبت نام دانش آموزان ممنوع است.

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش گفت: دریافت وجه در زمان ثبت نام دانش آموزان ممنوع است.
به گزارش مهر؛ سید مجتبی هاشمی، رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا مدارس حق دریافت وجه از والدین در زمان ثبت نام دانش آموزان را دارند یا خیر؛ گفت: مشخص است و والدین هم می‌دانند که در زمان ثبت نام دریافت وجه ممکن نیست.
هاشمی افزود: در پرداخت مالی یک دوگانگی وجود دارد که یکی دریافت وجه در حین ثبت نام و دیگری مشارکت مردم در امور مدرسه است.در زمان ثبت نام به لحاظ قانونی و کاملاً توجیه شده مدیران مدارس می‌دانند که نمی‌توانند در حین ثبت نام وجهی را دریافت کنند.موضوع دیگر بحث مشارکت والدین در اداره مدرسه است.
رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: مشارکت والدین در اداره مدرسه در سیاست‌های مدرسه طبق سند تحول تبیین شده است و در سیاست‌های آموزش و پرورش هم وجهه قانونی دارد. همزمانی این دو مسئله باید برای جامعه تبیین شود و مدیران هم باید از تفاوت دو پرداخت مالی به مدرسه مطلع باشند.
هاشمی با تاکید بر اینکه انجمن اولیا و مربیان در سطح مدارس رکن تصمیم‌گیری در مدارس است؛ گفت:انجمن اولیا و مربیان اختیاراتی دارد و کمک می‌کند مشارکت والدین در امر مدرسه انجام شود اما این مشارکت در طول مدت تحصیل دانش آموز بوده و در زمان ثبت‌نام ممکن نیست.