تیم ملی باید با تیم‌های بزرگ بازی کند

شاهرخ بیانی بازیکن سابق تیم ملی :

شاهرخ بیانی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان درمورد ارزیابی‌اش از دیدارهای دوستانه تیم ملی مقابل بلغارستان و آنگولا گفت : تیم ملی خوبی با حضور نفرات لیگ برتری و بازیکنان لژیونر تشکیل شده است. فقط باید قلعه‌نویی با پیاده کردن تفکراتش روی تیم، این بچه‌ها را با هم هماهنگ کند. جام ملت‌های آسیا تورنمنت سختی است. چند روز پیش ژاپن با نتیجه ۴ بر یک آلمان را در خانه خودش شکست داد.

تیم ملی باید با تیم‌های بزرگ بازی کند

شاهرخ بیانی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان  درمورد ارزیابی‌اش از دیدارهای دوستانه تیم ملی مقابل بلغارستان و آنگولا گفت : تیم ملی خوبی با حضور نفرات لیگ برتری و بازیکنان لژیونر تشکیل شده است. فقط باید قلعه‌نویی با پیاده کردن تفکراتش روی تیم، این بچه‌ها را با هم هماهنگ کند. جام ملت‌های آسیا تورنمنت سختی است. چند روز پیش  ژاپن با نتیجه ۴ بر یک آلمان را در خانه خودش شکست داد.
عربستان، استرالیا، کره‌جنوبی و قطر هم تدارک خوبی برای این مسابقات دارند. کل تیم‌های آسیایی پیشرفت کرده‌اند و اصلا بازی راحتی در جام ملت‌ها نداریم. هرچند بازی با بلغارستان و آنگولا شاید کیفیت خیلی بالایی نداشته باشد اما برای رسیدن به هماهنگی  به تیم کمک می‌کند.
وی ادامه داد: البته ما باید با تیم‌های خوب بازی کنیم. شاید بلغارستان اسم خوبی داشت اما فشار خاصی به ما نیاورد. برخی تیم‌ها نیز شاید اسم نداشته باشند اما به ما فشار بیاورند. اگر هم می‌خواهیم بازیکنان ما در جام ملت‌ها اعتماد به نفس بالایی داشته و خوب بازی کنند، باید با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. الان برای تیمی مثل ژاپن بازی کردن با حریفانی مثل آلمان، ایتالیا، اسپانیا و... عادی شده است. ما هم باید چنین شرایطی داشته باشیم. ایران نیز زمانی در آسیا حرف اول را هم از لحاظ اقتصادی و فوتبالی می‌زد. هرچند شرایط اکنون سخت شده و به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم بازی‌های تدارکاتی خوبی برگزار کنیم اما باید شرایط را برای تیم ملی فراهم کرد.