حضور روسیه به نفع ایران است

بهرام مشتاقی کارشناس کشتی فرنگی :

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، ۳۰ شهریور تا ۲ مهرماه به میزبانی صربستان برگزار می‌شود و تیم ملی ایران با ۱۰ کشتی گیر در این دوره از مسابقات حضور خواهد داشت.

 مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، ۳۰ شهریور تا ۲ مهرماه به میزبانی صربستان برگزار می‌شود و تیم ملی ایران با ۱۰ کشتی گیر در این دوره از مسابقات حضور خواهد داشت.
بهرام مشتاقی کارشناس کشتی فرنگی ، درباره تیم اعزامی به مسابقات جهانی بلگراد گفت: پوریا دادمرز کشتی‌گیر وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی در دوره قبلی در مسابقات جهانی به مدال نرسید، اما فکر می‌کنم امسال با تجربه‌ای که به دست آورده می‌تواند یکی از مدال‌آوران باشد. ضمن اینکه او یک شانس خوب هم که دارد این است که وزن کم نمی‌کند و همین موضوع می‌تواند به او کمک کند. در وزن ۶۰ کیلوگرم محسن‌نژاد یکی از کشتی‌گیران خوب این وزن است، در وزن بعد محمدی نماینده کشتی فرنگی ایران است که بسیار به او امیدوارم. او رو به جلو کشتی می‌گیرد، اگر با قرعه مناسبی در مسابقات جهانی روبه‌رو شود قطعاً یکی از مدال‌آوران تیم کشتی فرنگی است. به نظرم او در وزن ۶۳ کیلوگرم پدیده کشتی فرنگی است. در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی قهرمان المپیک در جهانی حضور دارد که فکر می‌کنم یکی از چالش‌های اصلی او وزن‌اش است. در وزن بعدی (۷۷) کیلوگرم، علی گرایی نماینده کشتی فرنگی ایران است. او کاپیتان تیم است و کشتی گیر خوش تکنیکی است. ما تاکنون کشتی گیر سه برنزه نداشتیم که الان محمد گرایی با این عنوان رکوردار است. او به لحاظ بدنی امسال بهتر از سال گذشته است و باید مدال برنزش را به خوشرنگ ترین مدال تبدیل کند. در وزن ۸۲ کیلوگرم مهمدی کشتی‌گیر قابل قبولی است، در هر مسابقه روز به روز شرایط بهتری پیدا کرده و شانس کسب مدال دارد. اما در وزن ۸۷ کیلوگرم علیزاده نماینده ایران است که من بارها گفتم او کشتی گیر این وزن نیست، چون خیلی وزن کم می‌کند.  در کشتی فرنگی در وزن ۹۷ کیلوگرم یک ستاره داریم، محمد هادی ساروی یکی از کشتی‌گیران شش دانگ این وزن است، در وزن ۱۳۰ کیلوگرم میرزازاده کم کم به ستاره تبدیل شده است، امسال با انگیزه بالا کار می‌کند و به لحاظ شرایط بدنی وضعیت خوبی دارد.
وی در مورد کسب عنوان قهرمانی تیم خاطرنشان کرد: حضور روس‌ها در این مسابقات به نفع ماست چون روس‌ها جاده صاف کن تیم ما هستند و با توجه به اینکه امتیاز روس‌ها حساب نمی‌شود تیم ما شانس قهرمانی دارد ولی باید ببینیم در شرایط مسابقه وضعیت به چه صورت پیش می‌رود، به طور کلی معتقدم تیم کشتی فرنگی در این مسابقات روی سکو می‌رود.