رقبای تیم ملی مانند بلغارستان و آنگولا نیستند

حشمت مهاجرانی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال:

حشمت مهاجرانی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد دو دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل بلغارستان که به پیروزی‌های یک بر صفر و ۴ بر صفر تیم کشورمان انجامید، اظهار داشت: دیدارهای دوستانه می‌تواند نقاط ضعف و قوت تیم ملی را به ما نشان دهد. در دو دیدار اخیر، بازیکنان تیم‌های حریف به ملی‌پوشان ما فضا می‌دادند و ما خلاقیتی از این نفرات ندیدیم. این موضوع به مربی ارتباطی ندارد و به خودباوری فوتبالیست برمی‌گردد.

حشمت مهاجرانی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان  در مورد دو دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل بلغارستان که به پیروزی‌های یک بر صفر و 4 بر صفر تیم کشورمان انجامید، اظهار داشت: دیدارهای دوستانه می‌تواند نقاط ضعف و قوت تیم ملی را به ما نشان دهد. در دو دیدار اخیر، بازیکنان تیم‌های حریف به ملی‌پوشان ما فضا می‌دادند و ما خلاقیتی از این نفرات ندیدیم. این موضوع به مربی ارتباطی ندارد و به خودباوری فوتبالیست برمی‌گردد.
وی با بیان اینکه ایران به بازی‌های دوستانه بهتر از آنگولا و بلغارستان نیاز دارد، گفت: این دو دیدار از لحاظ روانی به ما کمک کرد، اما کار بسیار سختی داریم. تیم‌هایی که در آینده مقابل ایران قرار می‌گیرند، مانند بلغارستان و آنگولا نیستند و مدعیان قهرمانی آسیا محسوب می‌شوند. هشت تیم از قاره آسیا به جام جهانی 2026 صعود می‌کنند، اما فقط یک تیم قهرمان جام ملت‌های آسیا می‌شود و قهرمانی در این بازی‌ها خیلی سخت‌تر از صعود به جام جهانی است.
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به نتایج خوب تیم‌های قاره کهن خاطرنشان کرد: دیدیم که تیم ملی امارات توانست کاستاریکا را شکست دهد و تیم‌های قطر، عربستان، عراق و استرالیا در حال پیشرفت هستند. ژاپن که آلمان را با نتیجه 4 بر یک شکست داد، چهار گل هم به ترکیه زد و نشان داد آلمان را اتفاقی نبرده است. ژاپن در رده جوانان و نوجوانان مطابق برنامه‌ریزی درستی حرکت می‌کند که ما در هیچ رده‌ای چنین برنامه‌ای نداریم.