عشایر استان اردبیل کوچ پاییزه را از اول مهر آغاز کنند

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل:

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل از عشایر این استان خواست کوچ پاییزه را به تعویق نیانداخته و به‌موقع از اول مهرماه آغاز کنند.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل از عشایر این استان خواست کوچ پاییزه را به تعویق نیانداخته و به‌موقع از اول مهرماه آغاز کنند.
حاتم طهماس‌پور در گفت و گو با ایرنا با اشاره به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر شرایط نامساعد جوی و احتمال کاهش دمای هوا در بیشتر مناطق استان اظهار کرد: عشایر باید در اسرع وقت از ارتفاعات سبلان به سمت قشلاقات حرکت کرده و در میان بندها مستقر شوند.
وی همچنین از دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان از جمله اداره کل منابع و آبخیزداری استان خواست با بازرسی مستمر بر زمان و نحوه خروج عشایر از ییلاقات نظارت کنند.
مدیرکل امور عشایر استان اردبیل خاطرنشان کرد: پارسال حدود ۱۵ هزار خانوار عشایری به ییلاقات استان کوچ کردند و در بهار امسال ۱۰ هزار خانوار عشایری در مناطق ییلاقی استان مستقر شدند.
طهماس‌پور افزود: کوچ عشایر این استان از مناطق ییلاقی در ارتفاعات کوه سبلان و کوه‌های باغرو و بزقوش به قشلاقات منطقه گرمسیری مغان انجام می‌شود.
مدیرکل امور عشایر استان اردبیل خاطرنشان کرد: کوچ پیاده عشایر استان که توسط تعداد معدودی از عشایر صورت می‌گیرد ، دست‌کم ۱۰ روز به طول می‌انجامد اما بسیاری از عشایر با استفاده از کامیون و نیسان اقدام به کوچ پاییزه می‌کنند.
به گزارش ایرنا ، عشایر استان اردبیل در بین ۱۲۰ ایل شناسنامه‌دار کشور در جایگاه سوم قرار داشته و یکی از ایل‌های بزرگ کشور محسوب می‌شوند.