زیباترین روستاهای جهان

دهکده هالشتات اتریش (Hallstatt) یکی از قدیمی‌ترین دهکده‌های اتریش و ازجمله زیباترین روستاهای جهان است که قدمتی ۷۰۰۰ ساله دارد.

سحر نژادچاری
قسمت اول
 دهکده هالشتات؛ اتریش
دهکده هالشتات اتریش (Hallstatt) یکی از قدیمی‌ترین دهکده‌های اتریش و ازجمله زیباترین روستاهای جهان است که قدمتی 7000 ساله دارد.
این دهکده با طبیعت ناب و کوه‌های سر به‌ فلک کشیده، دره‌های عمیق و معماری تاریخی تبدیل به یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در اتریش شده است. این دهکده مابین دریاچه و جنگل سرسبز و پوشیده از گیاهان انبوه قرار گرفته است. دهکده هاشتات یک دریاچه جذاب و دیدنی هم دارد که همنام خودش است. اینجا بهترین گزینه برای گشت‌وگذار با قایق‌های پدالی و برپا کردن پیک‌نیک است. اینجا چیزی کم از بهشت ندارد! قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری، کوه‌نوردی، اسکی و پیاده‌روی در مناطق بکر این دهکده از کارهایی است که می‌توانید انجام دهید.
 روستای خیت‌هورن، هلند
اینجا جادویی‌ترین منطقه در اروپا است؛ خیت‌هورن (Giethoorn) جزو یکی از خوش عکس‌ترین مناطق دنیا و یکی از زیباترین روستاهای جهان است. قدم‌زدن در میان این دهکده، تماشای خانه‌ها و کلبه‌های این روستا با پشت‌بام‌های کاه‌گلی و کانال‌های آبی مارپیچی که این روستا را زیباتر کرده‌اند لذتی دارد بیاوببین!
خیت هورن درست شبیه یک کتاب قصه است، پل‌های چوبی در همه جای روستا دیده می‌شود.این روستا به‌قدری آرام است که فقط صدای پرواز پرندگان به گوش می‌رسد.خیت هورن را به دلیل زیبایی و تردد قایق‌ها در آن ونیز هلند می‌نامند.
ادامه دارد...