لغو روادید ۵۰ کشور را پیگیری می‌کنیم

وزیر میراث فرهنگی:

وزیر میراث فرهنگی در سفر به کرمان از لغو روادید ۵۰ کشور خبر داد و گفت: کشور‌ها را به پنج دسته تقسیم کردیم که روسیه اولین آن است.

وزیر میراث فرهنگی در سفر به کرمان از لغو روادید ۵۰ کشور خبر داد و گفت: کشور‌ها را به پنج دسته تقسیم کردیم که روسیه اولین آن است.
به گزارش خبرگزاری صداوسمیا  ، ضرغامی افزود: کشورها را به ۵ دسته تقسیم کردیم و هرکدام ویژگی خاصی دارند و می توانند در اولویت لغو روادید ما قرار گیرند و اولین مورد ما روسیه است که لغو رواديد از هفته گذشته انجام گرفت و هفته گذشته یک گروه از گردشگران ما به روسیه رفتند و بقیه کشورها که در اولويت هست به ترتیب صورت می‌گیرد.
وزیر میراث فرهنگی با اشاره به لغو ویزای گردشگری با اتباع ۵۰ کشور گفت:ایده مهمی برای توسعه گردشگری در کنار پیشنهاد‌های دیگرمطرح شد و جلسات متعددی با وزارت خارجه داشتیم وزارت خارجه کاملا با پیشنهاد ما هماهنگی کامل دارد و آرام آرام کار شروع شده است.
وی با اشاره به بازگشت سه هزار ۵۰۶ لوح تاریخی مربوط به دوره همخانشی به کشور افزود:برای مجموعه الواح دیگر کارشناسان درآبان ماه به امریکا می روند بقیه الواح که شامل ۱۷ هزارلوح است بررسی و بعد از قطعی شدن صحت الواح شرایط برای بسته بندی و ارسال  محموله های بعدي صورت می گیرد.
ضرغامی با توجه به ساخت موزه های جدید و استفاده از معماری ایرانی در این موزه ها گفت:متاسفانه برای افتتاح چند موزه رفته بودم که نقشی از معماری ایرانی اسلامی ندیدم اما برای ساخت موزه ها جدید و در حال ساخت حتما مدنظر است.