زیباترین روستاهای جهان

سینکو تره ایتالیا(Cinque Terre) به زبان ایتالیایی به معنای پنج سرزمین است؛ پنج روستا که مردم آن از قدیم به حرفه ماهیگیری مشغول بودند.لذت تماشای مسیرهای کوهستانی، گردش در ساحل، دیدن معماری کلاسیک و زیبای خانه‌های محلی همه از آن دسته دیدنی‌هایی است که سینکو تره را خاص‌تر می‌کند.بی‌جهت نیست که در فهرست زیباترین روستاهای جهان قرار دارد.

سحر نژادچاری
قسمت سوم
 سینکو تره ؛ ایتالیا
 سینکو تره ایتالیا(Cinque Terre) به زبان ایتالیایی به معنای پنج سرزمین است؛ پنج روستا که مردم آن از قدیم به حرفه ماهیگیری مشغول بودند.لذت تماشای مسیرهای کوهستانی، گردش در ساحل، دیدن معماری کلاسیک و زیبای خانه‌های محلی همه از آن دسته دیدنی‌هایی است که  سینکو تره را خاص‌تر می‌کند.بی‌جهت نیست که در فهرست زیباترین روستاهای جهان قرار دارد.
 اورتا حیصار؛ ترکیه
روستای اورتاحیصار که یادگاری از دوره عثمانی است در استان نوشهر ترکیه واقع شده است. این روستا دارای بافتی سنتی با محله‌های دیدنی و دوست‌داشتنی است. لذت قدم‌زدن در کوچه‌های این روستا را با نوشیدن چای خوش عطر ترک ترکیب کنید و با آرامش به صدای غازها گوش بسپارید. اورتا محله با 120 خانه و 8 عمارت تاریخی یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار پربازدید در ترکیه است. غارهای سنگی و باستانی زیادی در این منطقه وجود دارند که شما می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.
 دهکده پوپه؛ مالتا
این دهکده که در جزیره مالتا قرار گرفته است، شمارا بی‌اختیار به یاد فیلم‌های دهه 80 خواهد انداخت. این روستا با خانه‌های چوبی معماری بی‌نظیری دارد. در پوپه گردش کنید، قایق‌سواری کنید و در رستوران‌ها و کافه‌هایش بهترین غذاها را نوش جان کنید.
ادامه دارد...