توجه ویژه دولت مردمی سیزدهم به نیروهای متخصص صنعت نفت

مشاور وزیر نفت در پیشبرد تولید صیانتی نفت و گاز تأکید کرد:

مشاور وزیر نفت در پیشبرد تولید صیانتی نفت و گاز با بیان اینکه نیروهای متخصص و مجرب بازوی اصلی صیانت از تولید نفت و گاز هستند، گفت: در دو سال گذشته این نیروها مورد توجه دولت مردمی، وزیر نفت و همه مدیران و معاونان وزارت نفت قرار گرفته‌اند.

مشاور وزیر نفت در پیشبرد تولید صیانتی نفت و گاز با بیان اینکه نیروهای متخصص و مجرب بازوی اصلی صیانت از تولید نفت و گاز هستند، گفت: در دو سال گذشته این نیروها مورد توجه دولت مردمی، وزیر نفت و همه مدیران و معاونان وزارت نفت قرار گرفته‌اند.
علی پولادی‌وندا به شانا گفت: با تلاش‌های وزارت نفت، تولید نفت به کانال ٣ میلیون بشکه در روز رسیده است و با برنامه‌ریزی در زمینه توسعه و بهره‌برداری حداکثری از میدان‌های نفت و گازی با اولویت میدان‌های مشترک در آینده نزدیک شاهد افزایش ۵۶ میلیون مترمکعب در روز به ظرفیت تولید گاز طبیعی و ۷۰ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید میعانات گازی در کشور هستیم. پارسال در حوزه صادرات گاز طبیعی افزایش ۱۵ درصدی و در گاز مایع (ال‌پی‌جی) افزایش ۲۰ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته‌ایم.
وی با اشاره به اینکه وزارت نفت در تولید بار اول اقلام راهبردی و تأمین داخلی در میان دستگاه‌های اجرایی کشور رتبه نخست را کسب کرده است، اظهار کرد: در زمینه استفاده بهینه از منابع موجود و تأمین کالای موردنیاز صنعت نفت، همه کالاهای مازاد پروژه‌های به اتمام‌رسیده شناسایی و سیستمی مکانیزه‌ برای تجمیع تقاضای آینده پروژه‌ها پیش‌بینی شده است.
مشاور وزیر نفت در پیشبرد تولید صیانتی نفت و گاز افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی شامل بهره‌برداری از هزار کیلومتر خط لوله انتقال گاز با سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد دلار، گازرسانی به  ۲۶ شهر و ۲۳۴۸ روستای جدید، اجرای طرح‌های ذخیره‌سازی گاز طبیعی و تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت بهینه‌سازی مصرف انرژی، توسعه ناوگان ریلی و جاده‌ای حمل فرآورده‌های نفتی و تأمین پایدار بنزین با توجه به جهش مصرف بنزین، ازسرگیری سوآپ فرآورده‌های نفتی از شمال کشور و جلوگیری از خام‌فروشی، تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز و تولید فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی را از اقدام‌های وزارت نفت برای تأمین پایدار سوخت موردنیاز کشور برشمرد.
پولادی‌وندا اظهار کرد: حمایت از شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی (E&P) برای توسعه میدان‌ها با روش‌های موردنظر، برنامه‌ریزی تولید برق از هدر رفتن انرژی ناشی از افت فشار گاز در ایستگاه‌های ورودی شهرها و نیروگاه‌ها از اقدام‌های مهم و دستاوردهای دولت مردمی در وزارت نفت است.
وی با بیان اینکه حجم گاز مشعل‌ها معادل گاز یک فاز پارس جنوبی است، افزود: هم‌اکنون ۵۲ مشعل در منطقه شرق کارون موجود است که از این تعداد تا پایان امسال ۲۱ مشعل جمع‌آوری و به پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس ارسال می‌شود.