معدل سنی تیم ملی بالا رفته است

همایون شاهرخی مدیر اسبق تیم ملی فوتبال:

همایون شاهرخی مدیر اسبق تیم ملی فوتبال در مورد شرایط تیم ملی گفت: قطعاً افرادی که بازیکنان تیم ملی را انتخاب کرده‌اند دید وسیع‌تری نسبت به من که در خانه‌ نشسته‌ام و نگاه می‌کنم، دارند. از سویی دیگر باید قبول کرد که وقتی بحث ملی مطرح است باید از کسانی که نفرات را انتخاب کرده‌اند دفاع کنیم. اگر تیم ملی موفق شد چه بهتر و اگر بازنده شد در آن صورت باید انتقاد سازنده شود.

همایون شاهرخی مدیر اسبق تیم ملی فوتبال  در مورد شرایط تیم ملی گفت: قطعاً افرادی که بازیکنان تیم ملی را انتخاب کرده‌اند دید وسیع‌تری نسبت به من که در خانه‌ نشسته‌ام و نگاه می‌کنم، دارند. از سویی دیگر باید قبول کرد که وقتی بحث ملی مطرح است باید از کسانی که نفرات را انتخاب کرده‌اند دفاع کنیم. اگر تیم ملی موفق شد چه بهتر و اگر بازنده شد در آن صورت باید انتقاد سازنده شود.
وی با اشاره به وضعیت کلی فوتبال ایران گفت: متاسفم بگویم که فوتبال ما سیر نزولی دارد و اکنون در رده‌های پایه ما شرایط خیلی مناسبی نداریم. معدل سنی تیم ملی هم بالا رفته است؛ با این وضعیت نمی‌توان آینده درخشانی برای فوتبال‌مان متصور بود. فوتبال ما رو به نزول است.
وی با اشاره به اندوخته فوتبال ملی گفت: تمام داشته فوتبال ما همان 10-15 نفر تیم ملی هستند. بازیکنان لژیونری که معدل سنی‌شان بالا رفته و نزدیک به 30 سال است. ما جایگزین مناسبی برای آنها هنوز پیدا نکرده‌ایم. تیم ملی باید ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه باشد اما اکنون بیشتر ملی‌پوشان ما بالای 27-28 سال سن دارند.