مكان‎هاي دیدنی قطر

کتابخانه ملی قطر در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد اما افتتاحیه آن تا سال ۲۰۱۸ به تاخیر افتاد. در این سال شیخ تمیم بن حمد آل ثانی این کتابخانه را افتتاح کرد و از آن پس کتابخانه ملی قطر محلی برای نگهداری و حفظ میراث فرهنگی اعراب شد. البته این کتابخانه در سال ۱۹۶۲ شروع به کار کرد. در آن زمان شیخ علی بن عبدالله آل ثانی این کتابخانه را راه‌اندازی کرد تا محلی برای جمع‌آوری کتب و نشریه‌های مختلف باشد. کتابخانه ملی قطر را می‌توان حتی یکی از بزرگترین سازه‌ها در کشور قطر دانست که نام آن در میراث فرهنگی یونسکو ثبت شد.در این کتابخانه بیشتر از ۵۰۰ هزار نشریه یا کتاب مختلف وجود دارد. کتابخانه ملی قطر در مورد تاریخچه این کشور و آداب و رسوم آن اطلاعات کامل و جامعی را در بر دارد.

آیلین خزائی
قسمت هشتم
 کتابخانه ملی قطر، یکی از بزرگترین کتابخانه‌های خاورمیانه
کتابخانه ملی قطر در سال 2012 تاسیس شد اما افتتاحیه آن تا سال 2018 به تاخیر افتاد. در این سال شیخ تمیم بن حمد آل ثانی این کتابخانه را افتتاح کرد و از آن پس کتابخانه ملی قطر محلی برای نگهداری و حفظ میراث فرهنگی اعراب شد. البته این کتابخانه در سال 1962 شروع به کار کرد. در آن زمان شیخ علی بن عبدالله آل ثانی این کتابخانه را راه‌اندازی کرد تا محلی برای جمع‌آوری کتب و نشریه‌های مختلف باشد. کتابخانه ملی قطر را می‌توان حتی یکی از بزرگترین سازه‌ها در کشور قطر دانست که نام آن در میراث فرهنگی یونسکو ثبت شد.در این کتابخانه بیشتر از 500 هزار نشریه یا کتاب مختلف وجود دارد. کتابخانه ملی قطر در مورد تاریخچه این کشور و آداب و رسوم آن اطلاعات کامل و جامعی را در بر دارد.
جدای از تمام اطلاعاتی فرهنگی و تاریخی در مورد کشور قطر، در این کتابخانه می‌توانید به طیف وسیعی از دانش جهانی دسترسی پیدا کنید. کتابخانه ملی قطر یکی از بهترین جاهای دیدنی قطر است که برای دانش‌دوستان و کسانی که اهل کتاب هستند، جذاب و دیدنی است. این کتابخانه در 42 هزار متر مربع بنا شد و حالا جزو بزرگترین کتابخانه‌ها در تمام خاورمیانه به شمار می‌رود. وقتی وارد این کتابخانه می‌شوید، هوای گرم و متعادل آن پوست بدن‌تان را نوازش می‌دهد. فضای کتابخانه بسیار آرامش‌بخش و برای خواندن کتاب مناسب است.
ادامه دارد...