برقراری بیمه سلامت برای تمام افراد فاقد بیمه

رایگان شدن بیمه برای ۵ دهک نخست جامعه؛

مدیرکل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: یک بند برای اولین بار در قانون برنامه هفتم کشور دیده شده که کلیه افراد فاقد پوشش بیمه، بیمه شده سازمان بیمه سلامت ایران محسوب شوند. این بند در قوانین گذشته و قوانین برنامه و بودجه سنواتی وجود نداشت و کاملاً جدید است.

برقراری بیمه سلامت برای تمام افراد فاقد بیمه

مدیرکل بیمه گری و جذب منابع سازمان
 بیمه سلامت ایران، گفت: یک بند برای اولین بار در قانون برنامه هفتم کشور دیده شده که کلیه افراد فاقد پوشش بیمه، بیمه شده سازمان بیمه سلامت ایران محسوب شوند. این بند در قوانین گذشته و قوانین برنامه و بودجه سنواتی وجود نداشت و کاملاً جدید است.
به گزارش ایسنا، جمشید شایانفر درباره
اجباری شدن پوشش بیمه پایه، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف قانون بیمه همگانی خدمات درمانی مصوب سال ۱۳۷۳، این تبود که تمام جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند و این همواره جزو اهداف سازمان بیمه خدمات درمانی و سازمان بیمه سلامت بوده و هست.
وی افزود: ما افراد را در قالب صندوق‌های مختلف بیمه‌ای تحت پوشش قرار می‌دهیم و گروهی که هیچ پوشش بیمه‌ای ندارند را هم تحت عنوان بیمه سلامت همگانی ایرانیان  بیمه می‌کنیم.
مدیرکل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: ما حتی افراد را روی تخت بیمارستان هم بیمه می‌کنیم و بر اساس مساعدت سازمان بیمه سلامت، اگر به عنوان مثال فردی در بیمارستان بستری شود و در روز آخر هم خودش را بیمه کند ما تمام هزینه‌ها را در قالب بیمه و از روز اول تقبل می‌کنیم؛ درصورتی که اصول کار بیمه این است که فرد قبل از بستری شدن خودش را بیمه کند.
شایانفر یادآورشد: نمایندگان مجلس در لایحه برنامه هفتم کشور، یک بندی را به تصویب رساندند مبنی بر اینکه پوشش بیمه پایه برای تمام جمعیت کشور اجباری بوده و برخورداری از یارانه دولت جهت حق بیمه سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل از طریق ارزیابی وسع برای حداقل ۵ دهک به صورت رایگان و برای مابقی بر اساس نتیجه ارزیابی وسع است.
وی افزود: ما مشابه این بند را در قانون برنامه ششم کشور هم داشتیم که پوشش بیمه پایه، اجباری است اما مهم تر ازآن، سازوکار و الزامات اجباری شدن بیمه است.
او با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج دهک به صورت رایگان بیمه شدند، اظهار کرد: باید الزام پوشش اجباری بیمه پایه را روی پنج دهک مابقی هم پیاده سازی کنیم البته؛ با آیین نامه‌ای که برای این بند نوشته می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد این اقدام انجام پذیر می‌شود.