بیش از پنج هزار کارگاه تولیدی در مرکز خراسان رضوی نیمه‌فعال است

رییس اداره تأمین‌ اجتماعی منطقه تربت‌‎حیدریه:

رییس اداره تامین‌ اجتماعی منطقه تربت حیدریه گفت: پنج هزار و ۱۰۹ کارگاه تولیدی، صنعتی و کشاورزی غیر فعال طبق بازدیدهای انجام شده در مرکز خراسان رضوی شامل شهرستان‌های زاوه، مه‌ولات، رشتخوار و تربت‌حیدریه شناسایی شدند.

رییس اداره تامین‌ اجتماعی منطقه تربت حیدریه گفت: پنج هزار و  ۱۰۹ کارگاه تولیدی، صنعتی و کشاورزی غیر فعال طبق بازدیدهای انجام شده در مرکز خراسان رضوی شامل شهرستان‌های زاوه، مه‌ولات، رشتخوار و تربت‌حیدریه شناسایی شدند.
محمد شریفی‌مند در گفت وگو با ایرنا افزود: در نیمه نخست امسال ۱۴ هزار و ۲۴۹ کارگاه تولیدی در شهرستان‎های زاوه، مه ولات، رشتخوار و تربت حیدریه مورد بازدید قرار گرفتند که بیش از پنج هزار مورد از این کارگاه‌ها غیر فعال بودند.
وی دلایل نیمه فعال بودن کارگاه‎ها را فقدان وجود کارگر، تعطیلی فصلی یا جمع شدن کارگاه عنوان و اظهار داشت: نمونه بارز این کارگاه‌ها برخی دامداری‌ها یا مرغداری‌ها هستند که به دلیل رکود تعطیل و در فصل رونق مجددا فعال می‌شوند.
رییس اداره تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در ادامه ‌بیان کرد: مجموع بیمه‌شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی (با خانواده) در این خطه ۱۳۶ هزار و ۱۳۸ نفر است، از این تعداد شمار بیمه شدگان اصلی ۴۲ هزار و ۸۶۰ نفر، مستمری بگیران اصلی ۱۰ هزار و ۱۹۰ نفر و بقیه بیمه‌شدگان تبعی هستند.
وی مبلغ پرداختی در قالب تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در نیمه نخست امسال را ۱۴۱ میلیارد ریال و میزان تعهدات بلندمدت را چهار هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال عنوان کرد.
شریفی‌مند گفت: بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان در مراجعه به بیمارستان رازی تامین اجتماعی تربت‌حیدریه به طور مستقیم و رایگان از تمام خدمات درمانی و دارویی این سازمان استفاده می‌کنند.