برای خدمت به مردم و رشد کشور تلاش کنید

توصیه رئیس جمهور به دانش‌آموزان نخبه:

رئیس جمهور به نوجوانان نخبه و فعال در عرصه‌های اجتماعی، ورزشی و علمی توصیه کرد، از توانمندی‌ خود در جهت خدمت به مردم و رشد کشور استفاده کنند.

برای خدمت به مردم و رشد کشور تلاش کنید

رئیس جمهور به نوجوانان نخبه و فعال در عرصه‌های اجتماعی، ورزشی و علمی توصیه کرد، از توانمندی‌ خود در جهت خدمت به مردم و رشد کشور استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به مناسبت «هفته نوجوان» در دیدار با جمعی از نوجوانان نخبه و فعال در عرصه‌های اجتماعی، ورزشی و علمی، با اشاره به وقایع اخیر غزه، آن‌را «تابلویی روشن از شرارت کشورهای استعماری علیه حقوق انسان‌ها و ملت‌ها» توصیف و تصریح کرد: در برابر این تابلوی سیاه، شاهد ترسیم تابلوی درخشان دیگری از مظلومیت و مقاومت توام با عزت و اقتداری هستیم که در آن ملتی مومن و مقام با الگو گرفتن از امثال شهید فهمیده‌ها صحنه‌هایی از شجاعت و مقاومت خلق کرده‌اند که دنیا را به تحسین و تحیر واداشته است.
رئیس جمهور در این جلسه ضمن گرامیداشت روز نوجوان و روز دانش‌آموز «شناخت کشور و نیازهای آن» را از مهمترین رسالت نخبگان و از جمله نخبگان نوجوان و اولین گام در مسیر ایفای نقش اجتماعی دانست و تصریح کرد: نخبگان باید با عشق به وطن، استعدادها و توانمندی‌های خدادادی خود را برای رفع نیازهای جامعه به کار گیرند.
آیت‌الله رئیسی در ادامه استفاده از ظرفیت‌ نوجوانان در دیپلماسی عمومی را در تبیین دستاوردها و پیشرفت‌های کشورمان برای جوانان منطقه و کشورهای همسو و همچنین رفع شبهات نسبت به جمهوری اسلامی ایران موثر و مهم دانست و از دستگاههای مسئول خواست با تمهید زمینه‌های لازم نوجوانان را در ایفای این نقش مهم یاری کنند.
 نخبگان کشور ذخیره مهم جامعه و موتور پیشران توسعه کشور هستند
رئیس جمهور نخبگان کشور را ذخیره مهم جامعه و موتور پیشران توسعه کشور دانست و افزود: در شرایط فعلی که دشمن با تمام توان بدنبال ناامید کردن مردم نسبت به آینده کشور است، تزریق امید به جامعه از مهمترین نقش‌های اجتماعی نخبگان است.
آیت‌الله رئیسی حفظ و تقویت هویت ایرانی–اسلامی را از مولفه‌های موثر در ایجاد امید و خودباوری دانست و افزود: علاوه بر رسانه‌ها که باید با تبیین مولفه‌های هویت ایرانی-اسلامی، وظیفه خود را در تقویت خودباوری، امید و انگیزه جامعه ایفا کنند، اقداماتی نظیر فعال‌تر شدن اردوهای راهیان و راویان پیشرفت نیز در تقویت خودباوری و هویت ایرانی-اسلامی و تقویت امید و انگیزه جوانان و نوجوانان موثر خواهند بود.
آیت‌الله رئیسی در بخش پایانی سخنانش شکر بهره‌مندی از نعمت نخبگی را استفاده از این توانمندی‌ در جهت خدمت به مردم و رشد کشور دانست و دانش آموزان نخبه را به تواضع و فروتنی در پیشگاه الهی و خدمت واقعی به جامعه توصیه کرد.