طوفان الاقصی معادلات نظم نوین جهانی را جابجا کرد

قالیباف در مراسم ۱۳ آبان:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شکی در این نیست که مقاومت هزینه دارد، اما بدانید هزینه تسلیم‌ شدن چه‌ بسا بیشتر از مقاومت است.

طوفان الاقصی معادلات نظم نوین جهانی را جابجا کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شکی در این نیست که مقاومت هزینه دارد، اما بدانید هزینه تسلیم‌ شدن چه‌ بسا بیشتر از مقاومت است.
به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان ماه گفت: بدون شک تاریخ همه ملت‌ها، اقوام و ادیان پر از نقاط فراز و نشیب بوده است و ما هم در ایران اسلامی و در نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) روزها و هفته‌های خاصی از جمله همین یوم‌الله ۱۳ آبان را داریم.
وی متذکر شد: اگر نگاهی به گذشته خود کنیم، یک سال پس از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، حضرت امام در  ۴ آبان ماه و در برابر تصویب کاپیتولاسیون یک سخنرانی تاریخی کردند. به عظمت تشخیص امام در آن روز نگاه کنید که فرمودند «رئیس‌جمهور آمریکا بداند این معنا را که منفورترین افراد دنیا در نظر ملت ایران است. تمام گرفتاری‌های ما از آمریکاست و تمام گرفتاری‌های ما از اسرائیل است. اسرائیل هم از آمریکاست». این سخن برای ۶۰ سال قبل است و اینجا بود که امام را تبعید کردند و این موضوع نشان‌دهنده نگاه عمیق حضرت امام به آمریکا بود.
عملیات طوفان‌الاقصی نقطه عطفی بود و تاریخ را جابه‌جا کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی یک نمونه عملی از مقاومت بود. این عملیات یک نقطه عطفی بود و تاریخ را جا به جا کرد. با صراحت می گویم که همه امروز حرف از یک نظم نوین جهانی می‌زنند و طوفان الاقصی معادلات این نظم جهانی را در سطح جهانی و منطقه‌ای جا به جا کرد و اسرائیل و آمریکا هر کاری کنند، این به جای خودش باز نمی‌گردد.
وی تاکید کرد: اسرائیل و بسیاری از کشورهای نزدیک به آمریکا کلاهک هسته‌ای دارند اما ما دنبال این مسائل نبوده، نیستیم و نخواهیم بود. آنان می‌خواهند با این بهانه و تحریم‌ها، جلوی پیشرفت ما را بگیرند. مهم‌ترین موضوع داخلی ما حل مشکلات اقتصادی است و مقاومت در برابر این مشکلات اهمیت زیادی دارد و این را باید مبارزه‌ای مقدس بدانیم و خداوند وعده داده است که اگر خالصانه پیش برویم و سختی‌ها را تحمل کنیم، عزت و اجر اخروی با کسانی است که در مسیر خداوند و شهدا گام بردارند.