تعرفه آب مصرفی خانوار‌ها در برنامه هفتم مشخص شد

با تصویب مجلس؛

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح روز گذشته ، تعرفه آب مصرفی خانوار‌ها را مشخص کردند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح روز گذشته ، تعرفه آب مصرفی خانوار‌ها را مشخص کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای ضمن الزام وزارت نیرو به اصلاح تعرفه مشترکان خانوار‌های کشور، مقرر کردند که تعرفه مشترکان پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف به صورت غیریارانه‌ای و براساس الگوی افزایش پلکانی تعیین شود.
در بند «الف» ماده ۳۹ لایحه برنامه هفتم آمده که وزارت نیرو موظف است، تعرفه مشترکان خانوار‌های کشور را با رعایت مناطق جغرافیایی کشور، به گونه‌ای اصلاح نماید که تعرفه مشترکان تا سقف الگوی مصرف خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور برابر صفر محاسبه شود و مشترکان تا الگوی مصرف به صورت یارانه‌ای در نظر گرفته شود.
مشترکان پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف نیز به صورت غیریارانه‌ای و براساس الگوی افزایش پلکانی تعیین شود.الگوی مصرف آب خانوار‌های مذکور براساس بعد خانوار (سرانه) محاسبه می‌شود.
همچنین حق انشعاب و آب بهای مصارف تجاری و اداری حسب مورد مطابق آئین‌نامه اجرائی که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، محاسبه می‌گردد.
معافیت یا تخفیف در تعرفه برای کاربری‌هایی که براساس قوانین، مشمول معافیت یا تخفیف هستند، صرفا در سقف الگوی مصرف یا ظرفیت قراردادی و یا پروانه بهره برداری و کاربری تعیین می‌شود و محاسبه تعرفه مازاد بر مصرف مذکور براساس قوانین موضوعه جاری صورت می‌پذیرد.