ارائه تخفیف ۲۰ درصدی در کتابفروشی‌های تهران

در هفته کتاب انجام می‌شود؛

رئیس اتحادیه ناشران تهران از ارائه تخفیف ۲۰ درصدی در کتابفروشی‌های عضو اتحادیه به مناسبت هفته کتاب خبر داد.

ارائه تخفیف ۲۰ درصدی در کتابفروشی‌های تهران

رئیس اتحادیه ناشران تهران از ارائه تخفیف ۲۰ درصدی در کتابفروشی‌های عضو اتحادیه به مناسبت هفته کتاب خبر داد.
نشست خبری تشریح برنامه‌های اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران در سی و یکمین دوره هفته کتاب با حضور ابراهیم کریمی‌پور رئیس این اتحادیه و حسن قربانی نائب رئیس دوم اتحادیه برگزار شد.
کریمی پور در این نشست از اختصاص تخفیف ۲۰ درصدی برای خرید کتاب در کتاب فروشی‌ها طی هفته کتاب خبر داد و گفت: این تخفیف با تخفیف‌های فزاینده‌ای که این روز‌ها در پیاده‌رو‌های خیابان و ... با آن مواجه هستیم تفاوت داریم. بساطی‌ها اغلب کتاب‌های نازل با کیفیت پائین را عرضه می‌کنند، ولی در هفته کتاب ، کتاب‌های معتبر توسط کتاب فروشی‌های عضو اتحادیه عرضه می‌شود.
رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران با اشاره به برنامه کتاب‌گردی در هفته کتاب، گفت: از مسئولان فرهنگی کشور دعوت خواهیم کرد که در همکاری با اتحادیه به سنت سال‌های گذشته به بازدید از کتاب فروشی‌ها بپردازند.
کریمی‌پور با اشاره به گردهمایی ناشران و کتاب فروشان، گفت: اعضای اتحادیه اعم از ناشران، موزعان و کتاب فروشان قرار است مسائل و مشکلاتی که درگیر آن هستند را مطرح کنند تا با جمع بندی و بررسی این نکات در اتحادیه در دوره جدید بتوانیم به گسترده‌تر کردن خدمات به صنف بپردازیم.
وی در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت اتحادیه در ماه‌های اخیر در خصوص صیانت از حقوق ناشران در مقابل قاچاق کتاب و کتاب سازی‌ها، گفت: پیش از این کارگروه صیانت در اتحادیه فعالیت گسترده‌ای داشت و یک میلیون جلد کتاب غیرمجاز توقیف و امحا شد. ولی در این دولت کارگروه ساماندهی بازار کتاب در وزارت ارشاد تشکیل شده و از اتحادیه نیز نماینده‌ای در کارگروه وجود دارد، اما هنوز به جمع‌بندی مشخصی نرسیده است.
کریمی پور همچنین ارائه ۲۰ درصد تخفیف از سوی کتاب‌فروشان این صنف را با مشکل مواجه نخواهد کرد، گفت: درباره تخفیف باید بگویم که ارائه همین مقدار پرداخت نیز دشوار است که با مشارکت ناشران توزیع‌کنندگان و کتاب فروشان به این درصد رسیده‌ایم.