پیشرفت تنیس روی میز ایران در سال های اخیر اتفاقی نیست

فرشید کوکبی رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون تنیس روی میز:

فرشید کوکبی رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون تنیس روی میز نقش استعدادیابی را در کسب موفقیت های اخیر تنیس روی میز ایران بی بدیل دانست.

پیشرفت تنیس روی میز ایران در سال های اخیر اتفاقی نیست

فرشید کوکبی رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون تنیس روی میز نقش استعدادیابی را در کسب موفقیت های اخیر تنیس روی میز ایران بی بدیل دانست.
در پی افتخارات مدالی سالهای اخیر ملی پوشان رده های مختلف سنی تنیس روی میز کشورمان در آوردگاههای آسیایی و جهانی، گفت و گویی را با فرشید کوکبی رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون تنیس روی میز ترتیب دادیم که ماحصل این
گفت و گو  بدین شرح می باشد:
کوکبی در ابتدا به این نکته اشاره کرد که برای عالی شدن و رسیدن به اوج عملکرد ورزشی هیچ میانبری وجود ندارد و تنها راه سخت کوشی و تمرینات هوشمندانه، صبر و پشتکار در پیمودن این مسیر دشوار است.
پرورش بازیکنان در کلاس های جهانی فرآیند بلند مدت است و با در نظر گرفتن مراحل رشد از ابتدا تا سطح عالی و با توجه به اولویت های تمرینی و شناخت از ساختار تمرین در هر رده سنی، مسابقه و ریکاوری و همچنین بهره گیری از گرایش های مختلف علوم ورزشی صورت می گیرد. علاوه بر آن سیستم مدیریتی یکپارچه و کارآمد جهت سازماندهی و هماهنگی و ارتباطات و تعامل مناسب فدراسیون تنیس روی میز با فدراسیون دانش آموزی، هیئت های استانی،
شهرداری ها ،وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، باشگاه ها از یک طرف و داشتن روابط بین الملل مناسب، حامیان مالی و بخش خصوصی ،پوشش رسانه ای از سوی دیگر از عوامل پیشرفت و توسعه تنیس روی میز خواهند بود.پیشرفت تنیس روی میز در سالهای اخیر  در رده های سنی مختلف امری اتفاقی نیست.
وی اظهار داشت : کسب مقام سوم تیمی نوجوانان و جوانان آسیا، عناوین متعدد قهرمانی و نایب قهرمانی رده های سنی پایه در طرح استعدادیابی فدراسیون جهانی هوپس، سومی انفرادی بازیهای آسیایی جاکارتا و سوم تیمی و دوبل بازیهای آسیایی هانگژو، افزایش چشمگیر تعداد داوران بلوبج و قضاوت در مسابقات جهانی و المپیک، عضویت در هیئت ژوری بازیهای آسیایی وattu , همه و همه نشان از این پیشرفت و توسعه یافتگی تنیس روی میز در سالهای اخیر دارند.علاوه بر این حضور بازیکنان در لیگ های معتبر اروپایی به لحاظ اقتصادی، فنی و روانی در این سیر صعودی تاثیر قابل ملاحظه ای داشته است.
کوکبی در پایان خاطرنشان کرد: استعدادها سرمایه های محدود و ارزشمندی هستند بنابراین باید به درستی کشف شوند، پرورش یابند، حمایت شوند و از آنها نگهداری شود. استعدادیابی فرایند مستمر،
برنامه ریزی شده و پیشرونده است و برای جذب پرورش و حفظ آنها از سنین پایین و همچنین برای تبدیل آنها به بازیکنان نخبه باید توسط فدراسیون ،وزارت ورزش،هیات ها و رسانه ها مورد حمایت قرار گیرند که نقش کمیته استعدادیابی در این پروسه طولانی و پشتوانه سازی انکارناپذیر بوده و باید بودجه مناسبی برای این فرایند در نظر گرفته شود.