جشن پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی

به زودی برگزار می شود؛

استاندار آذربایجان‌غربی گفت:بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی تا ۴۵ روز آینده به پایان می‏ رسد.

جشن پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت:بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی تا ۴۵ روز آینده به پایان می‏ رسد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی با شرکت در ستاد بازسازی مناطق زلزله زده خوی با بیان اینکه زلزله سال گذشته این شهرستان به حدود ۳۰ هزار خانه مسکونی صدمه جزئی و کلی وارد کرد، اظهار کرد: با تلاشی که دستگاه‌های دولتی، حاکمیتی و سایر نهاد‌ها داشتند، پیشرفت‌های چشم گیری داشتیم و ان‏شاءالله تا  ۴۵ روز آینده جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی را با حضور مردم برگزار کنیم.
وی افزود: تمام خانه‌های صدمه دیده جزئی بهسازی شد  و نیز به حدود سه‌هزار و ۲۲۰ خانه، صدمه جدی بالای ۸۰ درصد وارد شد که از این واحد‌های تخریبی حدود یک هزار و ۷۰۰ واحد در سطح شهر و روستا‌ها بازسازی و به مردم زلزله زده تحویل داده  شد.
معتمدیان گفت:در زمین لرزه سال گذشته خوی ۱۳ هزار خانه در سه سطح صدمه دیده جمعا ۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال غرامت بیمه حوادث طبیعی ساختمان دریافت کردند.
مقام ارشد اجرایی استان افزود:با پیگیری و برنامه ریزی صورت گرفته، خانه‌های تخریبی و تعمیری خوی که هنوز تسهیلات نگرفته اند؛ تا پایان آذر ماه جاری از این امکان برخوردار خواهند شد.
استاندار آذربایجان غربی گفت:در زلزله سال گذشته خسارت زیادی به مردم شهرستان خوی وارد شد، اما در کنار آن مشکلات تعداد زیادی از روستا‌ها اعم از پوشش اینترنتی، آسفالت معابر، آب شرب و احداث مدرسه انجام شد که برخی از آن‌ها برای نخستین بار صورت گرفت و رضایت مردمی را به همراه داشت.
روز‌های ۱۳ مهر، ۲۸ دی و هشت بهمن سال گذشته سه زلزله بالای پنج ریشتر در شهرستان خوی رخ داد.