برنامه دانشگاه شهید بهشتی برای راه‌اندازی سه دانشکده جدید

رئیس دانشگاه شهید بهشتی از برنامه دانشگاه برای راه‌اندازی سه دانشکده جدید خبر داد و گفت: دانشکده خانواده، دانشکده سیاستگداری عمومی و دانشکده علوم و فناوری راهبری برای ایجاد رشته‌های کاربردی تاسیس خواهند شد.

برنامه دانشگاه شهید بهشتی برای راه‌اندازی  سه دانشکده جدید

رئیس دانشگاه شهید بهشتی از برنامه دانشگاه برای راه‌اندازی سه دانشکده جدید خبر داد و گفت: دانشکده خانواده، دانشکده سیاستگداری عمومی و دانشکده علوم و فناوری راهبری برای ایجاد رشته‌های کاربردی تاسیس خواهند شد.
به گزارش ایسنا، دکتر محمودرضا آقامیری در نشست خبری که در ساختمان مرکزی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار دانشجو در رشته های علوم انسانی، هنر، مهندسی و علوم انسانی در این دانشگاه تحصیل می کنند، گفت: خوشبختانه دانشگاه شهید بهشتی  در برخی رشته‌ها مانند حقوق، معماری، اقتصاد سرآمد است و در رشته‌های علوم پایه نیز سعی کردیم جایگاه ویژه داشته باشیم؛ ضمن اینکه از سال گذشته حدود ۲۰ دانشکده فعال دانشگاه را ارتقا دادیم و امسال این عدد به ۲۳ دانشکده افزایش می‌یابد.
وی در ادامه تصریح کرد: تعداد ۱۰ پژوهشکده منحصر به فرد هم در دانشگاه شهید بهشتی فعال است. به عنوان نمونه دانشکده هسته‌ای این دانشگاه تنها دانشکده هسته‌ای در منطقه است.
آقامیری به برنامه تحولی دانشگاه شهید بهشتی اشاره کرد و افزود:سال گذشته برنامه تحولی را با ۶ هدف تدوین کردیم و اعتلای اخلاق حرفه‌ای، گسترش مرجعیت آموزشی، سرآمدی در آموزش‌های تخصصی، تقاضا محور کردن علوم و علوم  مرزی و خوداتکایی و هوشمندی، توسعه دیپلماسی و فعالیت بین‌الملی و ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه از موضوعاتی است که برای آن‌ها شاخص‌های کلان و راهبردهایی تنظیم شده است.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی  ادامه داد:در مجموع تعداد ۳۵ پارک علم و فناوری و ۵۰ مرکز رشد، ۴۱ شرکت خلاق و دانش بنیان در پارک‌های علم و دانش و ۲۰ مرکز رشد هم اکنون در دانشگاه مستقر هستند.احداث یک پارک در واحد شهید عباسپور را هم در دست مطالعه داریم.
وی با اشاره به اهمیت توجه به انجمن های علمی نیز گفت:حدود ۶۰ انجمن علمی در دانشگاه وجود دارد که می توانند فعالیت های مختلف علمی داشته باشند.
 ۱۰۰ نفر از دانشجویان مشاور رئیس دانشگاه هستند
رئیس دانشگاه شهید بهشتی عدم مشارکت دانشجویان در امور فرهنگی رفاهی را به دلیل نداشتن شورای صنفی عنوان کرد و گفت:انتخابات این شورا  به دلیل به حدنصاب نرسیدن کاندیداها، برگزار نشد. اما مطابق قانون باید شورای صنفی فعال شود.
آقامیری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ نفر از دانشجویان مشاور رئیس دانشگاه هستند؛ گفت:این دانشحویان از مقطع کارشناسی تا دکتری برای فعالیت های مختلف به رئیس دانشگاه کمک می‌کنند و مسائل را انتقال می‌دهند.به گفته وی،حدودا ۴ ساختمان  نیمه کاره در دانشگاه شهید بهشتی داشتیم که  ۳۰ تا ۴۰ درصد کار این پروژه ها باقی مانده بوده که در حال حاضر به ۱۰ درصد رسیده است. همچنین  پروژه سنگینی هم در دانشکده اقتصاد و مجموعه سنجش از دور در دست داریم.
 اعطای ۱۳۵ پایه تشویقی به اعضای هیأت علمی
رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه ۱۳۵ پایه تشویقی به اعضای هیأت علمی این دانشگاه اعطا شد، گفت: ما ۶۹ هیأت علمی جدید استخدام کردیم و به کمک طرح شهید شهریاری نیز ۱۰ نخبه به دانشگاه اضافه شد. به طور کلی ۴۹ عضو را برای تبدیل وضعیت به وزارت علوم اعلام کردیم و ۳۹ عضو تبدیل وضعیت شدند و ۳۹ عضو ارتقا داشتند.
وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در آینده دانشگاه بریکس را در ایران داشته باشیم، افزود: با کشورهای روسیه، آسیای میانه‌، عمان، عراق، ازبکستان، افغانستان، اندونزی، چین و... در ارتباط هستیم و منجر به امضای قرارداد و تفاهم نامه شده است.