ارجاع مخاطبان به فضای غیرقانونی؟!

این روزها دیدن خبرهایی از ایده ها و پیشنهادات عجیب و غریب از سوی مدیران و نهادهای مختلف تبدیل به سوژه ای برای رسانه های داخلی و خارجی گردیده است. این رویه به گونه ای رقم خورده است که واکنش رسانه های داخلی به آنها موجب واکنش فاعلان و ناقلان این اخبار گردیده است و مدام شاهد ارسال جوابیه های مختلف در روزنامه ها و سایت های داخلی هستیم.

این روزها دیدن خبرهایی از ایده ها و پیشنهادات عجیب و غریب از سوی مدیران و نهادهای مختلف تبدیل به سوژه ای برای رسانه های داخلی و خارجی گردیده است. این رویه به گونه ای رقم خورده است که واکنش رسانه های داخلی به آنها موجب واکنش فاعلان و ناقلان این اخبار گردیده است و مدام شاهد ارسال جوابیه های مختلف در روزنامه ها و سایت های داخلی هستیم.
البته این امری معمول در روند کار رسانه ای است، اما نکته جالب در این جوابیه های رسمی ارجاع نویسنده و مخاطبان به «پست ها، توئیت ها، کانال های تلگرامی و اینستاگرام» است که در آن فضا نظرات مسئولان و یا مدیران درج شده است؛ فضایی که از قضا براساس قانون حضور در آن تخلف محسوب می شود!.
اما نکته دیگر این است که به سبب فیلترینگ گسترده، اگر مخاطبان قادر به ورود به این فضا و شبکه های اجتماعی فیلترشده نباشند از کجا باید منظور و نیت اصلی مدیر و مسئول و یا نهاد مذکور را درک و فهم کند؟!
اگرچه امروزه اکثریت کاربران اینترنتی به فیلترشکن دسترسی دارند و قادرند توئیت ها و پست ها را دنبال کنند، اما حرف برسر این است که قوانینی را برای مردم وضع کرده ایم که نه بدنه رسمی و نه بدنه جامعه به آن پایبند نیست.