تدابیر لازم برای برگزاری پرشور مراسم روز دانشجو

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم:

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: برای روز دانشجو برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده تا این مراسم از سال پیش پرشورتر برگزار شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: برای روز دانشجو برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده تا این مراسم از سال پیش پرشورتر برگزار شود.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در جمع دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: برای روز دانشجو برنامه‌های خوبی در کشور تدارک دیده شده تا این مراسم از سال پیش پرشورتر شود. مطابق ابلاغیه وزارت علوم تحقیقات و فناوری چهارچوب کاری فعالیت‌ها را برای دانشگاه‌ها مشخص کرده و تاکید شده که گرامی‌داشت روز دانشجو با میانداری مجموعه‌های دانشگاهی مخصوصاً تشکل‌ها صورت گیرد و تا حد امکان پرهیز شود که دانشگاه‌ها و مسئولان دانشگاه‌ها متولی باشند و کار‌ها به مجموعه‌های دانشگاهی واگذار شود.
کلانتری گفت:همچنین باید کمک‏های لازم برای تریبون و کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها فراهم شود و شورا‌های تأمین نیز همراهی بیشتری کنند و مسئولین دولتی در دانشگاه‌ها نیز حضور یابند.
وی افزود:رئیس جمهور نیز در هیات دولت به مسئولان تاکید کردند که حضورشان را در دانشگاه‌ها بیشتر کنند به خصوص در ۱۶ آذر. شورای اطلاع رسانی دولت نیز پیگیر حضور مسئولان در دانشگاه‌ها است، همچنین مسئولان سایر قوا نیز در دانشگاه‌ها حضور می‌یابند.
کلانتری افزود:استقلال تشکل‌های دانشجویی و مجموعه‌های دانشجویی بسیار مهم است و نباید به هیچ وجه خدشه‌دار شود.این مسیر باید ادامه یابد تا در ادامه آن انتخابات پرشور و مشارکتی با حضور همه سلایق در زمستان ۱۴۰۲ داشته باشیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم  افزود: چندین جلسه با معاون فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری داشتیم و با مشورت با اتحادیه و کانون‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم نسل جدید فعالیت‌های دانشجویی به صورت عام و خاص انجمن‌های علمی باید یک گام فراتر از آنچه تاکنون برداشته‌اند پیش روند و به نوعی وارد عرصه فناوری و نوآوری شوند.
وی گفت:طبیعی است که انجمن‌های علمی مسیرشان برای ورود به فعالیت‌های نوآورانه هموارتر است و با تعاملات مناسبی که پارک‌های علمی برقرار می‌کنند می‌توانند هسته‌های فناور را شکل دهند و با حوزه فعالیت شرکت‌ها و با زیست بوم فناوری آشنا شوند؛ کانون‌ها نیز می‌توانند در این عرصه حضور یابند.