ساخت ۳۶ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی ۲ سال گذشته، ۳۶ هزار واحد مسکونی برای جامعه هدف بهزیستی ایجاد شده است.

ساخت ۳۶ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی ۲ سال گذشته، ۳۶ هزار واحد مسکونی برای جامعه هدف بهزیستی ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا، سید صولت مرتضوی در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت افزود:همچنین برای نخستین بار آزمون اختصاصی جامعه معلولان برگزار می شود و مجوز ویژه ۴۳۰۰ نفر از معلولان صادر شده است.
وی ادامه داد: اعتبارات صندوق حمایت از فرصت های شغلی معلولان از ۲۰ میلیارد تومان به هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
وزیر رفاه گفت: طی ۲ سال گذشته بالغ بر ۵۲۰ هزار معلول از خدمات بهزیستی استفاده کردند.
مرتضوی با بیان اینکه موضوع اشتغال جامعه معلولان را حل کردیم، افزود: در سال گذشته هزار نفر شاغل معلول داشتیم و این امر امسال ادامه پیدا می‌کند.
وی اضافه کرد: تحقیر کردن افراد دارای معلولیت در آموزه های دینی ما مورد نکوهش شدید قرار گرفته است بنابراین احیای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت از آرمان‌های والای جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر رفاه گفت: در جمهوری اسلامی ایران به معلولان و نیازمندان توجه شده است و استفاده از احکام متعدد، قوانین و اصل عدالت مدنظر است و اگر در جایی محدودیت وجود داشته باشد، دولتمردان را مکلف به توجه به جامعه معلولان کرده است.
مرتضوی با بیان اینکه دو تفکر در رابطه با جامعه هدف بهزیستی مطرح است، افزود: یک تفکر خادم و مخدومی است که مدیریت باید در خدمت جامعه هدف قرار گیرد و تفکر دیگر ترحم است که امروز جامعه معلولان تحت هیچ شرایطی نیاز به ترحم ندارند بلکه در چهارچوب قوانین و اصول دینی باید به آنها توجه ویژه شود.
وی ادامه داد:معلولان تحت هیچ شرایطی نباید در انزوا باشند و وظیفه ما خروج معلولان از این شرایط است.