تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح شهرداری تبریز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز جزئیات پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح در حال اجرا را تشریح کرد.

تبریز-توفیقی
معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز جزئیات پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح در حال اجرا را تشریح کرد.
سامان احمدزاده اهداف اجرای پروژه های تقاطع غیر همسطح تبریز را کاهش بار ترافیکی و زمان سفرهای درون شهری و همچنین ایمن‌سازی، کاهش تصادفات و تسهیل دسترسی‌های عبوری شهروندان عنوان کرد.
وی پس از تبیین شرایط حال حاضر پروژه های تقاطع غیر همسطح پل معلم، پل قراملک، ۶۵ متری خاوران(خلعت پوشان)، پل شهید حیدری و پل تبادل ارس مراحل اجرایی و مهمترین موانع و مشکلات موجود پروژه ها را تشریح کرد.
وی در ادامه درخصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح معلم گفت: با اجرای این پروژه بار ترافیکی خیابان نظام پزشکی به طرف چایکنار کاهش پیدا خواهد کرد و این پروژه به دلیل استفاده از تکنولوژی سگمنتال ودهانه‌های طولانی‌تر، دارای معماری خاص و دوام بیش‌تری خواهد بود.
احمدزاده اعتبار اولیه این پروژه را  ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و در خصوص مشخصات فنی آن گفت: این پروژه به طول ۶۳۰متر و عرض  ۱۶ متر با کارفرمایی شهرداری منطقه ۵ و اجرای شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته آذربایجان با پیشرفت فیزیکی ۲۲ درصد در دست احداث است.
وی تقاطع غیرهمسطح قراملک را نیز یکی از پروژه‌های مهم ترافیکی سال جاری عنوان کرد و گفت: با تکمیل این پروژه شاهد تسهیل تردد شهروندان در غرب تبریز و روان‌سازی ترافیک در این مسیر خواهیم بود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح قراملک با اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیارد تومان به طول ۵۳۰متر و عرض ۲۱.۲۰متر در راستای روان‌سازی ترافیک جاده سنتو میدان کارگر با ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجرای عملیات حفاری و آرماتوربندی شمع های باقی مانده است.