رفع نواقص خط ۱ قطار شهری تبریز تا پایان سال جاری

شهردار تبریز از جابجایی روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار مسافر توسط ناوگان ریلی شهری در خط یک مترو تبریز خبر داد و گفت:نواقص تهویه، اطفا حریق، سیگنالینگ و مخابرات خط یک مترو تا پایان سال رفع می‌شود.

تبریز- توفیقی
شهردار تبریز از جابجایی روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار مسافر توسط ناوگان ریلی شهری در خط یک مترو تبریز خبر داد و گفت:نواقص تهویه، اطفا حریق، سیگنالینگ و مخابرات خط یک مترو تا پایان سال رفع می‌شود.
یعقوب هوشیار در جلسه بررسی آخرین وضعیت خط ۱ مترو تبریز با اشاره به اینکه سرفاصله زمانی در فازهای اول و دوم خط ۱ مترو ۱۶ دقیقه است، افزود:جهت استفاده بهینه از تجهیزات مترو و احتساب پیوست مدیریت بحرانی، نیازمند اجرای لینک ارتباطی بین خط های یک و دو مترو تبریز هستیم به طوری که هزینه های احداث این لینک از محل اعتبار خط ۲ پیش‌بینی شده است.
یعقوب هوشیار با بیان اینکه لینک ارتباطی مذکور در کمترین زمان ممکن اجرا خواهد شد، تصریح کرد:عمده هدف مدیریت شهری در رفع نواقص خط ۱ و احداث لینک بین دو خط در نظر گرفتن مدیریت بحران و کاهش سرفاصله زمانی در فاز سوم این خط است.
وی با اشاره به ملاحظات سازمان بازرسی در بحث سیگنالینگ تصریح کرد:تمامی نواقص خط ۱ مترو تبریز در حال رفع بوده چرا که مترو از حیث فنی و اجرایی با پروژه‌های عمرانی  دیگر تفاوت های زیادی دارد.
هوشیار با اشاره به اینکه سرفاصله زمانی کل خط ۱ مترو تبریز به ۱۶ دقیقه خواهد رسید، خاطرنشان کرد: مترو تبریز روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر از مسافر جابه جا می کند و برنامه ریزی مدیریت شهری و تکلیف سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز افزایش آمار مسافرگیری روزانه به ۱۰۰ هزار نفر است.
شهردار تبریز با اشاره به وجود ۲۱۹ پله برقی در خط یک مترو و هزینه ساخت و نگهداری بالای این پروژه، تصریح کرد: مباحث و نواقص تهویه، اطفا حریق، سیگنالینگ و مخابرات خط یک تا پایان سال تمام می‌شود. همچنین ۱۷۰پله برقی در خط ۱ خرید و نصب شده و تا پایان سال شروع به کار می کند.
وی در پایان گفت: هدفگذاری شهرداری اتمام عملیات عمرانی فاز اول خط ۲ مترو تبریز تا پایان زمان شورای ششم است.
روح الله رشیدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از اقدامات عمرانی مربوط به پروژه مترو، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشی که سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اعلام کرده، برای رفع نواقص سیگنالینگ خط ۱ تا سی ام بهمن روزشمار نصب شده است و رفع نواقص در بحث مخابرات و پله برقی های خط ۱ نیز ماه آینده انجام می شود که این اقدامات موجب کاهش سرفاصله زمانی خط خواهد شد.