اجرای پروژه‌های عمرانی متنوع برای بانوان تبریز

شهردار خبر داد؛

شهردار تبریز گفت:تغییر رویکرد شهرداری تبریز از نهادی صرفا عمرانی و خدماتی به نهادی اجتماعی و فرهنگی اجتناب‌ناپذیر بوده و تلاش داریم بر مقوله انسان‌محوری تمرکز و هزینه کنیم.

تبریز-توفیقی
شهردار تبریز گفت:تغییر رویکرد شهرداری تبریز از نهادی صرفا عمرانی و خدماتی به نهادی اجتماعی و فرهنگی اجتناب‌ناپذیر بوده و تلاش داریم بر مقوله انسان‌محوری تمرکز و هزینه کنیم.
یعقوب هوشیار در دیدار با بانوان دانشمند دو درصد و یک درصد جهان دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز اظهار کرد:هدف‌گذاری ما تلاش در حوزه سلامت جامعه است و تغیر ریل از نهادی صرفا خدماتی به نهادی اجتماعی و فرهنگی است.
وی افزود:بیشتر نگاه ما به مسائل شهری سخت‌افزاری بوده و یادمان رفته است این پل ها و معابر برای انسان‌ها است.
هوشیار با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت بانوان  به عنوان نیمی از جامعه اعلام کرد:نیمی از جمعیت کشور را جامعه بانوان تشکیل می‌دهند که علی‌رغم حضور افراد مؤثر، قوی و جدی، توجه ضعیفی به این بخش شده است.وی افزود: علی رغم اینکه بانوان در شاخه‌های مختلف چه بحث‌های دانشگاهی و چه بحث‌های علمی و همچنین کارآفرینی،  در لایه های اجتماعی کمرنگ دیده شده اند، می‌توانند در حوزه سلامت  شامل رفتارهای اجتماعی و مسائلی که انسان با آنها درگیر است، نقش بیشتری ایفا کنند.
شهردار تبریز خاطرنشان کرد:برای اینکه در مدیریت مطلوب جامعه توفیقی داشته باشیم باید از ظرفیت های نصف دیگر جامعه استفاده کنیم.
وی با اشاره به حذف ۵۰ هزار تن نمک در سال گذشته ابراز داشت:برای یخ‌زدایی و برف روبی، سالانه ۵۰ هزار تن نمک مصرف می‏کردیم که عارضه ای جدی بود و به فضای سبز، آبهای زیرزمینی و محیط زیست آسیب می‏زد.
هوشیار ادامه داد:با همکاری اساتید دانشگاه نمک‌پاشی را حذف کرده  و الان در حوزه کود فعالیت می‏کنیم و سال بعد در حوزه سموم و آفات با مجموعه های دانشگاهی  همکاری می‏کنیم.
وی یادآور شد:۹۰ قنات در تبریز وجود داشت که به همه آنها آسیب زده‌ شده و از سال جاری برای اولین بار، چاه‌های جذبی را مطرح و در سطح شهر اقدام به حفر چاه جذبی کرده‎ایم.