آیین اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی هنری "چشمه" با حضور بزرگان این عرصه

در ساوجبلاغ برگزار شد؛

آئین اختتامیه جشنواره ملی ، فرهنگی هنری "چشمه" با حضورافتخاری بزرگانی چون جمشید هاشم پور، رضا بنفشه خواه ، جلیل فرجاد، محسن علی اکبری، فتحعلی بیگی، آقای غفاری، سیروس همتی که از اساتید و چهره های شناخته شده و دوست داشتنی تئاتر ، سینما و تلویزون و هنرمندان برجسته کشوری همچنین با استقبال گرم هنرمندان ، اساتید و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر سراسر کشور و با حضور پرشورمردمی در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی شهرداری هشتگرد برگزار شد.

ساوجبلاغ -سیروس رنجبرکهن
آئین اختتامیه جشنواره ملی ، فرهنگی هنری "چشمه" با حضورافتخاری بزرگانی چون جمشید هاشم پور، رضا بنفشه خواه ، جلیل فرجاد، محسن علی اکبری، فتحعلی بیگی، آقای غفاری، سیروس همتی که از اساتید و چهره های شناخته شده و دوست داشتنی تئاتر ، سینما و تلویزون و هنرمندان برجسته کشوری همچنین با استقبال گرم هنرمندان ، اساتید و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر سراسر کشور و با حضور پرشورمردمی در مجتمع فرهنگی هنری 9 دی شهرداری هشتگرد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، در این جشنواره که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر هشتگرد که در 17 آذرسال پیش کلید خورده بود و از 5 ماه پیش شروع شده بود، هنرمندان زیادی با آثار ارزشمند خود از سراسر کشور شرکت داشتند که به آثار برگزیده جوایزنفیسی اهدا گردید.
مهندس پیام رئیسی شهردار شهر هشتگرد در آیین برگزاری اختتامیه  از تمامی کسانی که در به ثمر رساندن این جشنواره پر شکوه تلاش کرده و به غایت رساندن این مهم بی وقفه تلاش کرده و توانستند هنرمندان را دور هم جمع کرده و آثار بی بدیلی ارائه دهند بسیار تشکر کرد و برگزیدن نام چشمه را که وجه تسمیه از نام ساوجبلاغ به معنی چشمه های آب سرد است، عنوان کرد.
مهندس رییسی افزود:در سال گذشته همزمان با ثبت جهانی تپه ینگی امام در ۱۷ آذرماه که این روز به نام روز فرهنگی هشتگرد نامگذاری شده و در همین روز هم جشنواره ملی فرهنگی هنری چشمه با همفکری و همکاری اعضای شورای شهر و هنرمندان شهر هشتگرد آغاز به کار کرد.
وی ادامه داد :مسیری پر فراز و نشیب را با پشتکار فراوان تمامی اعضای شورای شهر و همکاران شهرداری پشت سر گذاشته و امروز با افتخار شاهد اختتامیه و تقدیر از هنرمندان ارزشمند این شهر هستیم.
 بسیاری از آثار ارسالی به این جشنواره از تازگی خاصی برخوردار بود
محمدرضا کاشف رییس شورای اسلامی شهر هشتگردنیز در این مراسم با بیان اینکه بیش از یک هزار اثرهنری برجسته در این جشنواره شرکت کرده بودند ، گفت: بسیاری از آثار ارسالی به این جشنواره برای اولین بار ارائه می‏شد و از تازگی خاصی برخوردار بود و خیلی از این آثار در نوع خود کم نظیر و بسیاری نیز با کیفیت بالایی بودند.
رییس شورای اسلامی شهر هشتگرد با بیان اینکه این آیین شروعی خواهد بود برای برگزاری و استمرار فعالیت‏های فرهنگی در سطح شهر هشتگرد، ادامه داد:امیدوارم با تلاش و همت هنرمندان و مسئولان فرهنگی در آینده نیز برگزاری چنین جشنواره هایی پیگیری و دنبال شود.
مهندس کاشف در ادامه گفت:از همه هنرمندان و اصحاب رسانه که در اطلاع رسانی و برگزاری این جشنواره کم نظیر ما را یاری کردند، تشکر می کنم.
وی اظهارداشت:امتداد مسیر ما در موضوعات فرهنگی و هنری بدون شک ادامه خواهد داشت و امیدوارم روزی برسد که  جشنواره چشمه سی سالگی خود را نیز تجربه کند.
 شهر هشتگرد از ظرفیت های فرهنگی بالایی برخوردار است
محمدرضا کاشف افزود:شهر هشتگرد از ظرفیت های فرهنگی بالایی برخوردار است و باید زیرساخت‎های فرهنگی به صورت برنامه ریزی شده پیگیری و دنبال شود تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر فرهنگ و هنر و فعالان فرهنگی در سطح این شهر هنرپرور باشیم.
سید رضا میر غفاری دبیر کل جشنواره چشمه نیز در آیین جشنواره فرهنگی هنری چشمه  طی سخنرانی یادآور تلاش ها و مسیر پرتلاطم این جشنواره شد و عنوان کرد: در این جشنواره  ۱۰۴ فیلم کوتاه، ۱۱۲ هنر نمایشی، ۳۵۰ پادکست، ۱۱۰ اثر تجسمی، ۶۲۵ اثر ادبیات از آثار ارزشمندی بوده که به جشنواره رسیده و با داوری‏های صورت گرفته به تعدادی از برگزیدگان تندیس اهدا می‌شود، که این نشان از وجود هنرمندان شایسته این مرزوبوم می‏باشد.
دبیر کل جشنواره چشمه از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر که حامیان لایقی در این جشنواره بودند تشکر کرد و خواستار حمایت‌های همیشگی در زمینه های فرهنگی و معرفی این شهر به عنوان کانون فرهنگ و  هنر شد.
امیر آزادروستا دبیر بخش اجرایی هنری جشنواره، جوانان هنرمند ساوجبلاغ را لایق جشنواره ملی دانست و بیان کرد:روزی برگزاری جشنواره در این شهر برایم آرزو بود و امروز خدا را شاکرم که در این شهر شاهد گردهمایی هنرمندان مطرح کشوری و استانی و شهرستانی در اختتامیه جشنواره ملی چشمه می‏باشیم و امید است شاهد روزهای بسیار خوبی در این عرصه باشیم.
اجرای نمایش تئاتر،اجرای نمایش نقالی، سخنرانی هنرمندان سینما، سخنرانی دبیر هنرهای نمایشی ، دبیر هنرهای تجسمی ، تقدیر از خردروستا هنرمند خطاط ، تجلیل و اهدای تندیس به برگزیدگان فرهنگی و هنری از برنامه های پایانی این اختتامیه بود.