کارخانه سوم تولید آسفالت تبریز به ظرفیت روزانه ۱۶۰ تن در حال راه اندازی است

شهردار تبریز:

شهردار تبریز با اشاره به اینکه کارخانه سوم تولید آسفالت در تبریز به ظرفیت روزانه ۱۶۰ تن در حال راه اندازی است، ادامه داد:برای خرید ماشین آلات این کارخانه ۲۸۰ میلیارد ریال هزینه شده و در حال نصب است.

تبریز-توفیقی
شهردار تبریز با اشاره به اینکه کارخانه سوم تولید آسفالت در تبریز به ظرفیت روزانه ۱۶۰ تن در حال راه اندازی است، ادامه داد:برای خرید ماشین آلات این کارخانه ۲۸۰ میلیارد ریال هزینه شده و در حال نصب است.
وی با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای شهرداری تبریز در سال آینده، توسعه خدمات شهری است، یادآور شد:بر این اساس بیش از  ۱۰ هزار میلیارد ریال در حوزه آسفالت هزینه می شود.
شهردار تبریز همچنین گفت: امسال در حوزه آسفالت شهری ۳۰۰ هزار تن به ارزش پنج هزار میلیارد ریال در سطح شهر به ویژه در مناطق محروم توزیع شده است.
شهردار تبریز با بیان اینکه به طور متوسط روزانه حدود ۲ هزار تن آسفالت ریزی در سطح این شهر انجام می شود، گفت: برای افزایش  عمر مفید آسفالت در سطح شهر از سال گذشته نمک پاشی در فصل زمستان حذف و استفاده از محلول، جایگزین آن شد.
هوشیار، با اشاره به اینکه جمع شدگی آسفالت در برخی مسیرها به ویژه مسیرهای حرکت اتوبوس های تندرو (B.R.T) به علت پایین بودن کیفیت مصالح معادن استان است، افزود:مصالح معادن منطقه بیشتر رودخانه ای و غیرآهکی است که تراکم و وزن مخصوص پایینی دارد بنابراین کیفیت آسفالت تهیه شده با این مصالح نیز پایین می آید.
وی با بیان اینکه افزایش یکسال عمر مفید آسفالت موجب صرفه جویی ۱۰ هزار میلیارد ریالی هزینه عمرانی شهرداری می شود، افزود: بنابراین شهرداری تلاش می کند با همکاری پتروشیمی تبریز از ماده ای برای افزایش مقاومت آسفالت و عمر مفید آن استفاده کند.
شهردار تبریز با بیان اینکه در مسیرهای بی آر تی تبریز ۶۰ دستگاه اتوبوس تردد می‏کند، گفت: در سال آینده بر اساس زمان بندی، تمام ایستگاه های اتوبوس های تندرو به جای آسفالت، سنگ فرش می شود تا از جمع شدگی آسفالت در این ایستگاه ها جلوگیری شود.
هوشیار، اجرا و ساخت پنج روگذر در قراملک، تقاطع خاوران، حیدرآباد، معلم و شهید حیدری ولایت را از طرح های مهم در دست اجرای عمرانی شهرداری تبریز در سال جاری اعلام کرد و ادامه داد: هوشمندسازی و اجرای فیبرنوری، توسعه و نصب دوربین های نظارتی در سطح شهر، ساخت مرکز مونیتورینگ (کنترل) و مدیریت بحران و مجموعه پردیس رسانه ای از طرح های اولویت دار شهرداری است.
وی اجرای ۵۵ طرح ورزشی را از دیگر طرح‏های سال جاری اعلام کرد و یادآور شد:یکی از طرح های ویژه شهرداری مسیرگشایی خیابان ۴۵ متری انقلاب است که حدود ۸۰ درصد از تملک این طرح تمام و عملیات اجرای آن نیز آغاز شده است.
شهردار تبریز با بیان اینکه این طرح با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال اجرا می شود، گفت:بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود در خرداد ماه سال آینده این طرح به بهره برداری برسد.
هوشیار، افزود:با بهره برداری از این طرح بخشی از دغدغه های خدمات رسانی در مواقع بحران برای شمال تبریز رفع و قسمت عمده ای از سکونتگاه‏های غیررسمی این شهر نیز با ساخت شهرک جوانان رفع می‏شود.