بازگشت ۶۰ درصد بازماندگان از تحصیل به مدرسه

رئیس سازمان مدارس غیردولتی:

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: یکی از برنامه‌های ما، توسعه مدارس هیات امنایی و مردمی در مناطق مرزی و مناطق کمتر برخوردار بوده است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: یکی از برنامه‌های ما، توسعه مدارس هیات امنایی و مردمی در مناطق مرزی و مناطق کمتر برخوردار بوده است.
به گزارش مهر، احمد محمودزاده در نشست خبری با بیان اینکه سیاست گذاری مسائل آموزشی مدارس غیردولتی امری مشارکتی است؛ گفت:جلسات شورای آموزشی هر استان در برنامه‌ریزی و سیاست گذاری مسائل تعلیم و تربیت هر استان نقش اساسی دارد. ۹۱ درصد استانداران و ۸۷ درصد مسئولان برنامه و بودجه در جلسات شورای آموزشی استان حضور دارند. اساتید دانشگاه و مسئولان پرورشی و ۸۳ درصد نمایندگان انجمن‌های اولیا و مربیان در این جلسات حضور داشتند.
وی با بیان اینکه کارگروه‌های متعددی به روند تعلیم و تربیت کمک می‌کنند گفت: کارگروه‌های پرورشی و تربیت بدنی از این جمله هستند. تقریباً دو سالی است که با توجه به فرمایشات رهبری و سیاست‌های ابلاغی دولت برخی از دستورالعمل‌ها مانند توجه به مهارت آموزی و توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای را پیگیری کرده‌ایم.
محمودزاده با بیان اینکه موضوع توسعه اقامه نماز را با کمک ستاد اقامه نماز در دستور کار قرار دادیم گفت:یکی از برنامه‌های ما در سازمان توسعه مدارس هیات امنایی و مردمی در مناطق مرزی و مناطق کمتر برخوردار بوده است.
وی با اشاره به اهمیت توجه به تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم و کمتر برخوردار، گفت: ما به صورت تقریبی ۲۳۰ هزار دانش آموز در ۷ منطقه آزاد تجاری و مناطق مرزی داریم که ۱۱ منطقه آموزشی ما را شامل می‌شوند. در ابتدای دولت سیزدهم در این ۱۱ منطقه ۳۲ هزار بازمانده از تحصیل داشتیم که در حال حاضر تعداد بازماندگان از تحصیل در این مناطق به حدود ۱۰ هزار دانش آموز رسیده است‌.
رئیس مدارس غیردولتی تاکید کرد: ۶۰ درصد بازماندگان از تحصیل طی دو سال اخیر به مدارس بازگشته‌اند.
محمودزاده با اشاره به ظرفیت مراکز هیات امنایی و مردمی در توسعه عدالت آموزشی گفت:مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی دارای ۳۵۰۰ ظرفیت هیأت امنایی در کشور هستند و حدود یک میلیون و  ۱۰۰ هزار دانش آموز در این مدارس هیأت امنایی تحصیل می‌کنند.