گرانی ارز پا بر معاش مردم می گذارد

بار دیگر شاهد افزایش قیمت دلار در بازار ارز هستیم و دلالان و دست فروشان در خیابان های اطراف میدان فردوسی و خیابان منوچهری بازارشان داغ شده است. ماه ها بود که قیمت دلار با سیاست های کنترلی بانک مرکزی در قیمت ۵۰ هزارتومان و حتی زیر آنها فریز شده بود. اما بار دیگر شاهد گرانی دلار در بازار آزاد هستیم.

بار دیگر شاهد افزایش قیمت دلار در بازار ارز هستیم و دلالان و دست فروشان در خیابان های اطراف میدان فردوسی و خیابان منوچهری بازارشان داغ شده است. ماه ها بود که قیمت دلار با سیاست های کنترلی بانک مرکزی در قیمت 50 هزارتومان و حتی زیر آنها فریز شده بود. اما بار دیگر شاهد گرانی دلار در بازار آزاد هستیم.
مشکل اساسی اثرپذیری سریع و شدید بازارهای مادر از این گرانی ارز هستیم. طی یک هفته اخیر با افزایش مداوم نرخ ارز شاهد افزایش قیمت ها در بازار خودرو هستیم به گونه ای که قیمت بین 20 تا 50 میلیون در خودروهای داخلی افزایش داشته و همین موضوع باعث تغییر روند قیمت ها در سایر بازارهای مرتبط گردیده است.
مردم عادی نه کاری به ارز دارند و نه قادر به خرید ماشین های چند صدمیلیونی هستند، اما روزگار و معاش آنها از این تغییرات و افزایش قیمت ها به شدت تحت فشار قرار می گیرد. این ابهام وجود دارد که بانک مرکزی چطور قادر به کنترل چند ماهه قیمت دلار بوده اما به یکبار عنان این بازار را از کف می دهد و نظار گر میدان می شود؟!.
اگر درآمدهای ارزی چند برابر گردیده و بیش از 90درصد آن نقدی وصول می شود چرا باید افزایش نرخ ارز در ماه های پایانی سال آغاز شود و چشم اندازی نگران کننده را برای پایان سال رقم بزند. واقعاً مردم دیگر قادر به تحمل فشارهای معیشتی نیستند؛ این را باور کنید...