پرداخت اقساط نهضت ملی مسکن تأ سقف ۵ میلیون و ۹۰۰هزارتومان

مشاور وزیر راه و شهرسازی از پرداخت اقساط طرح نهضت ملی مسکن در دو سال اول تا سقف ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است، خبر داد.

پرداخت اقساط نهضت ملی مسکن تأ سقف  ۵ میلیون و ۹۰۰هزارتومان

مشاور وزیر راه و شهرسازی از پرداخت اقساط طرح نهضت ملی مسکن در دو سال اول تا سقف ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نوروزی مشاور وزیر و مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن با موضوع نقش دستگاه‌ها در تأمین مالی طرح نهضت ملی مسکن، گفت: از اقدامات مؤثر برای کمک به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تعیین سقف ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی برای بازپرداخت اقساط در دو سال اول است که پیش از این مبلغ اقساط بیشتر بود.
مشاور وزیر و مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه عملکرد بانک‌ها در ۶ ماه گذشته نسبت به قبل با برگزاری جلسات شورای مسکن و تأکید رئیس جمهور بر پرداخت تسهیلات مسکن اصلاً قابل مقایسه نیست، بیان کرد: بانک پاسارگاد، بانک خاورمیانه، بانک سامان و بانک اقتصاد نوین در ۶ ماه اول سال  ۶۰۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند که سهم مسکن تقریباً هیچ بود. شبکه بانکی در طول ۲ سال منتهی به فروردین ماه ۱۴۰۲ کلاً ۲۰۰ هزار قرارداد پرداخت تسهیلات مسکن منعقد کرده بودند، ولی در ۶ ماه گذشته با پیگیری‌های ویژه‌ای که صورت گرفته و دستورات رئیس جمهور حدود ۶۴۰ هزار قرارداد عموماً در بانک‌های دولتی منعقد شده است.
نوروزی اعلام کرد: حدود صد هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن تاکنون پرداخت شده است و حدود دو برابر این مبلغ آورده‌های متقاضیان است که با جمع آوری منابع خرد مردمی می‌تواند اثرات بسیار مثبتی در حوزه کنترل تورم، نقدینگی و بازارهای موازی مسکن باشد. این منابع مالی وارد تولید مسکن شده است که با بیش از ۱۲۰ رشته کاری مرتبط است و با ساخت هر ۱۰۰ متر مربع واحد مسکونی یک شغل مستقیم و یک و نیم شغل غیرمستقیم ایجاد و احیا می‌شود. تسهیلات بانکی و آورده‌های متقاضیان، در طرح نهضت ملی مسکن وارد بخش تولید می‌شود و می‌تواند تحولی جدی مثبتی را در حوزه اقتصاد رقم بزند.