احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی در شرکت برق منطقه ای باختر

علی انصاری مدیر دفتر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران از احداث نیروگاه ۱۰۰ کیلواتی متصل به شبکه در شرکت برق منطقه‏ای باختر خبر داد.

اراك-خبرنگار آفرينش
علی انصاری مدیر دفتر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران از احداث نیروگاه ۱۰۰ کیلواتی متصل به شبکه در شرکت برق منطقه‏ای باختر خبر داد.
به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقه ای باختر،علی انصاری گفت:به منظور اجرای مصوبات هیات دولت در خصوص تأمین ۲۰ درصد از انرژی مصرفی ساختمان‌های دولتی از منابع انرژی تجدیدپذیر و در جهت افزایش قابلیت اطمینان تامین برق مصرفی، عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی شرکت برق منطقه ای باختر در محل حوزه ستادی آغاز شد.
انصاری گفت:پیش بینی می‏شود عملیات اجرایی پروژه مذکور توسط پیمانکار حداکثر دو ماهه به اتمام برسد که با احداث و بهره برداری از نیروگاه مذکور بیش از یک سوم از برق مصرفی حوزه ستادی و ساختمان دیسپاچینگ از طریق این نیروگاه تامین خواهد شد و نقش مهمی در زمان‏های پیک مصرف برای تامین برق خواهد داشت.
وی افزود:این پروژه برای اولین بار در شرکت برق منطقه ای باختر بوده و در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت نیرو مبنی بر توسعه انرژی‌های تجدید پذیر اجرا می‏شود و محل تامین اعتبار آن از اعتبارات حوزه پدافند غیرعامل می‏باشد و پیش بینی لازم برای توسعه نیروگاه مذکور و بالابردن ظرفیت آن برای تامین تمامی برق مصرفی ساختمان‏های حوزه ستادی و دیسپاچینگ شرکت در سال‏های آتی نیز در دستور کار می‏ باشد.
وي در پایان گفت:انرژی خورشیدی یکی از سریعترین فناوری‏های در حال رشد انرژی در جهان است و بدون آلودگی بوده و به کاهش تولید گازهای گلخانه‏ای کمک می‏کند و برای محیط زیست بسیار مفید می‏باشد و در کل، استفاده از انرژی خورشیدی به دلیل مزایای زیست‌محیطی، اقتصادی و امنیتی، هزینه نگهداری کم و طول عمر بالای پنل‏های خورشیدی در سال‌های اخیر به شدت در حال گسترش است.