صدرنشینی سنگال با گلزنی مانه

جام ملت‌های ۲۰۲۳ آفریقا -ساحل عاج؛

در هفتمین روز از رقابت های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آفریقا صعود تیم های سنگال و کیپ ورد به مرحله بعد قطعی شد.

صدرنشینی سنگال با گلزنی مانه

در هفتمین روز از رقابت های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آفریقا صعود تیم های سنگال و کیپ ورد به مرحله بعد قطعی شد.
به گزارش مهر، سی و چهارمین دوره رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آفریقا از روز شنبه ۲۳ دی با حضور ۲۴ تیم در شش گروه چهار تیمی به میزبانی ساحل عاج آغاز شده است. دور دوم مرحله گروهی این مسابقات با برگزاری ۳ دیدار پیگیری شد.‌
 کیپ ورد ۳ - موزامبیک صفر
دیدار دو تیم کیپ ورد و موزامبیک در حالی برگزار شد که کیپ ورد در دیدار اول غنا را از پیش رو برداشته بود با پیروزی در این دیدار صعود خود به مرحله حذفی را قطعی می‌کرد. کیپ ورد در دومین دیدار خود موفق شد
 ۳ بر صفر موزامبیک را از پیش رو بردارد و به عنوان صدر نشین گروه B صعود خود را قطعی کرد. در این گروه مصر با ۲ امتیاز در رده دوم قرار دارد و صعودش به بازی بعدی بستگی دارد. دیدار سوم مصر با کیپ ورد صدر نشین است.
 سنگال ۳ - کامرون یک
سنگال که مدافع عنوان قهرمانی است در دیدار دوم خود هم به برتری قاطع دست یافت تا به راحتی به عنوان صدر نشین گروه C راهی مرحله بعد شود. در این دیدار اسماعیل سار ،حبیبو محمدو دیالو و سادیو مانه برای سنگال گلزنی کردند و نقش مهمی در برتری تیم خود داشتند. در گروه C گینه با ۴ امتیاز پست سر سنگال ایستاده است که این تیم هم تا حدودی صعود خود به مرحله بعد قطعی کرده است.
 گینه یک - گامبیا صفر
آخرین دیدار روز هفتم مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۳ آفریقا بین تیم‌های گینه و گامبیا برگزار شد که گینه با یک گل از سد حریف خود گذشت تا پشت سر سنگال قرار بگیرد و وضعیت خوبی در جدول نسبت به سایر تیم‌ها داشته باشد.