امروز به شدت نیازمند احساس امنیت هستیم

فرمانده انتظامی استان همدان:

فرمانده انتظامی استان همدان گفت:با اشاره به اینکه امروز به شدت نیازمند احساس امنیت هستیم به طوریکه امنیت در جامعه وجود دارد اما باید احساس امنیت ترمیم شود، اظهار کرد:احساس امنیت چند ضلع دارد؛ یکی رسانه، دیگری مردم و سوم نیروی انتظامی است.

همدان - محبوبه یادگاری
فرمانده انتظامی استان همدان گفت:با اشاره به اینکه امروز به شدت نیازمند احساس امنیت هستیم به طوریکه امنیت در جامعه وجود دارد اما باید احساس امنیت ترمیم شود، اظهار کرد:احساس امنیت چند ضلع دارد؛ یکی رسانه، دیگری مردم و سوم نیروی انتظامی است.
سردار سلمان امیری با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۳۱۰ میلیارد تومان ارزش ریالی کالاهای مشکوفه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد:امسال
 ۸ درصد افزایش پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان را در استان داشتیم و تعداد کل پرونده‌های پلیس امنیت اقتصادی ۱۲ درصد افزایش و پرونده‌های بالای یک ‌میلیارد تومان هم ۱۴۷ درصد رشد داشته است.
امیری با تأکید بر اینکه با گزارش‌های مردمی در حوزه‌های فساد اقتصادی رشد خوبی در تشکیل پرونده‌های بالای یک میلیارد تومان داشتیم، تصریح کرد:در زمینه کشفیات مهم هم اقدامات خوبی انجام شده است به طوریکه در زمینه زمین‌خواری، فرار مالیاتی و دریافت تسهیلات بانکی غیرمجاز حدود ۹۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم.
وی با اشاره به پلیس مبارزه با موادمخدر نیز اعلام کرد: در این حوزه کشف ۶ تن و ۸۳ کیلو انواع موادمخدر را در ۹ ماهه امسال داشتیم که ۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
امیری ادامه داد:انجام ۱۰ هزار و ۹۴۱ مورد اقدامات پلیسی را در حوزه‌های متعدد با ۲۳ درصد افزایش داشتیم.در ضمن انهدام ۴۱ باند قاچاق موادمخدر با ۳۲ درصد افزایش و دستگیری ۲۷۹۳ نفر قاچاقچی، توزیع‌کننده و خُرده‌فروش با ۱۲ درصد افزایش داشتیم که به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی اضافه کرد:دستگیری ۸۱۸۹ نفر معتاد و نگهدارنده مواد و معرفی به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ را در این مدت با ۲۸ درصد افزایش داشتیم.در ضمن توقیف ۱۴۰ دستگاه خودرو، ۵۷ موتورسیکلت و تعدادی سلاح  از قاچاقچیان را نیز داشتیم.
 انهدام ۴۶ باند فعال در امر سرقت
امیری در حوزه پلیس آگاهی نیز به شناسایی و انهدام ۴۶ باند فعال در امر سرقت، کشف ۶۳۸ فقره انواع سرقت و دستگیری ۱۱۴ نفر در این راستا و دستگیری ۴۳۴ نفر سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار اشاره کرد و گفت: سرقت مسلحانه در سال‌جاری نداشتیم و تنها تعدادی سرقت به عنف داشتیم که ۹۵ درصد آن کشف شده است.
وی با اشاره به شناسایی و انهدام ۵۴ باند سارقان سیم برق و کشف ۶۲ فقره سرقت و دستگیری ۱۲ نفر در این راستا خاطرنشان کرد:مردم می‌توانند با شماره ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا ارتباط بگیرند. در ضمن در حوزه پلیس فتا، مسدودسازی و ابطال بیش از ۱۹۰۰ کارت بانکی و عودت مبلغ ۹ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان را داشتیم.
فرمانده انتظامی استان همدان افزود: همکاران ما پیش‌دستانه عمل کرده و فردی که اسکیمر انجام می‌داد را دستگیر کردند و در کارهای فنی متوجه شدند ۱۶۰۰ کارت را کپی کرده و آماده کلاهبرداری بود که بلافاصله به بانک‌ها اعلام و کارت‌ها سوزانده شد و بعد به طرفین اعلام کردیم که کارت جدید بگیرید و به رمز قبلی برنگردانند.
وی ادامه داد:همچنین در ۹ ماهه امسال ۳۵۵ مجرم سایبری دستگیر داشتیم که این نوع جرائم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۱ درصدی داشته است که این امر بیشتر به عدم توجه مردم برمی‌گردد.
 افزایش تمایل همدانی‌ها به کشیدن کروکی
امیری در ادامه در زمینه فعالیت پلیس راه و راهور گفت:در ۹ ماهه امسال ۵ درصد از آمار تصادفات فوتی و جرحی ۹ درصد کاهش یافت هر چند مجموع تصادفات ۱۲ درصد و تصادفات خسارتی ۱۹ درصد افزایش داشته که علت آن تمایل بالای مردم به کشیدن کروکی است.
وی اضافه کرد:۸۷ درصد از تصادفات در ۳۰ کیلومتری و داخل شهرها اتفاق می‌افتد و از کل تصادفات ۱۲.۸ درصد در جاده‌های برون شهری و روستایی اتفاق می‌افتد. در ضمن بیشترین آمار تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌های استان در ابتدا به علت سرعت و سبقت غیرمجاز و دوم نقص سیستم روشنایی است.