هوش مصنوعی خودروهای آینده را چگونه می‌بیند؟

هوش مصنوعی مولد میدجرنی(Midjourney) از تصور خود از خودروهای آینده با پشتیبانی هوش مصنوعی و فناوری پاک پرده برداشته است.

قسمت اول
هوش مصنوعی مولد میدجرنی(Midjourney) از تصور خود از خودروهای آینده با پشتیبانی هوش مصنوعی و فناوری پاک پرده برداشته است.
به گزارش ایسنا، در قلمروی پیشرفت سریع خودروها، خودروهای امروزی، به‌ویژه خودروهای برقی از ویژگی‌های پیشرفته برخوردار هستند. اکنون که در سال ۲۰۲۴ در آستانه فردا ایستاده‌ایم، خالی از لطف نیست که نگاهی اجمالی به آنچه در راه است، بیندازیم.
برای آشکار کردن آینده خودروها، بینش متخصصان در طراحی سیستم‌های الکترومکانیکی در مورد مواد سازنده خودروها، هوش مصنوعی و منابع انرژی پایدار، راه را برای تصور خودروها در ۱۰، ۲۵ و ۵۰ سال آینده هموار کرده که اکنون توسط ربات هوش مصنوعی تصویرگر میدجرنی(Midjourney) به تصویر کشیده شده است.
 سال ۲۰۳۳؛ آینده‌ای آشنا با محصولات پیشرفته
پیش‌بینی می‌شود در ۱۰ سال آینده، خودروها ظاهر آشنا و لوکس خود را حفظ کنند. مواد پیشرفته مانند فیبر کربن و گرافن می‌توانند استحکام آنها را افزایش و وزن آنها را کاهش دهند و در نتیجه طراحی‌های ساده و آیرودینامیکی ایجاد کنند.
فناوری OLED در چراغ‌های جلو و عقب متداول‌تر خواهد شد و نشانه‌ای زیبایی‌شناختی و بصری آینده‌نگرانه برای خودروهای الکتریکی ارائه می‌کند.
فناوری حسگرها پیشرفت خواهد کرد و خودروها را قادر می‌کند تا موانع و شرایط جاده را به طور مؤثرتری حس کنند. دوربین‌های پیشرفته و قابلیت‌های تشخیص اشیاء نیز به رانندگی ایمن‌تر کمک می‌کند و نگرانی‌هایی مانند دید در شب را برطرف می‌کند.
فناوری لیدار (LiDAR) که در واقع یک حسگر اندازه‌گیری فاصله است، احتمالاً سبک‌تر می‌شود و مزایایی را برای سفرهای کوتاه، متوسط و طولانی ارائه می‌دهد.
نمایشگرهای واقعیت افزوده هاد(روبرویی) اطلاعات را بدون انحراف توجه راننده منتقل می‌کنند.این نمایشگرها می‌توانند برای ارائه ویژگی‌های تعاملی و همه‌جانبه‌تر تکامل یابند و به طور بالقوه ناوبری و ایمنی خودرو را بهبود بخشند.
ادامه دارد...