هوش مصنوعی خودروهای آینده را چگونه می‌بیند؟

در ۲۵ سال آینده، خودروها احتمالا طراحی‌های ماژولار با قابلیت تغییر شکل و واکنش به شرایط مختلف آب ‌و هوایی خواهند داشت.

قسمت دوم
 سال ۲۰۴۸؛ طراحی‌های تغییر یافته و انقلاب پایدار
در ۲۵ سال آینده، خودروها احتمالا طراحی‌های ماژولار با قابلیت تغییر شکل و واکنش به شرایط مختلف آب ‌و هوایی خواهند داشت.
فناوری باتری حالت جامد نیز می‌تواند به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد و وسایل نقلیه الکتریکی را مقرون‌به‌صرفه‌تر و با محیط زیست سازگارتر کند. واقعیت افزوده می‌تواند فراتر از سفارشی‌سازی بصری باشد و اطلاعات عملی را در نمای بیرونی خودرو ارائه دهد.
ادغام انرژی خورشیدی با صفحات خورشیدی سبک‌وزن و انعطاف‌پذیر که به طور یکپارچه در سقف و بدنه خودرو ادغام می‌شوند، می‌تواند رایج شود.
همچنین استفاده از مواد خود تمیزشونده و خود ترمیم‌شونده مانند پلیمرها می‌تواند تلاش‌های تعمیر و نگهداری را کاهش دهد و ظاهری کاملاً نو را تضمین کنند. نوآوری در پوشش‌ خودروها نیز می‌تواند منجر به خودروهایی شود که به طور فعال و مؤثر خود را تمیز می‌کنند.
تا سال ۲۰۴۸، داشبوردهای واقعیت افزوده می‌توانند تجزیه و تحلیل داده‌های پیچیده را برای رانندگی با انرژی کارآمد ارائه دهند. وسایل نقلیه کاملاً خودران احتمالا به جریان اصلی تبدیل خواهند شد و از آرایه‌های حسگر پیشرفته و الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای به حداقل رساندن دخالت انسان استفاده می‌کنند.
شبکه‌های زیرساختی نیز می‌توانند خودروها را قادر کنند تا علائم جاده‌ای را به طور مستقل تشخیص دهند و به آنها واکنش نشان دهند.
ادامه دارد...
 ايسنا