بوشهر، مهد فرهنگ و تمدن است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت:بوشهر مهد تمدن و فرهنگ است و باید از همه‏ی ابزارهای فرهنگی در راه پیشرفت این امر استفاده کرد.

بوشهر -بحرانی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت:بوشهر مهد تمدن و فرهنگ است و باید از همه‏ی ابزارهای فرهنگی در راه پیشرفت این امر استفاده کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر،عبدالرحیم افروغ در هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر گفت:شعر در طول تاریخ تنها ابزاریست که بشر از آن به عنوان رسانه ای برای رزم با دشمن،بیان علم و معرفت و بیان حقایت استفاده کرده است.
مدیرکل ارشاد اسلامی عنوان کرد:بوشهر را باید به عنوان یک منطقه ویژه فرهنگی نام ببریم،زیرا حقایق،معارف،آئین‏ها و مسلک‏های رفتاری مردم کتاب ها ارزشمندی را به لحاظ فرهنگی تقدیم به سرزمین عزیز ایران و به جهانیان نموده است.
وی افزود:بی شک انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت عظیم و یک نقطه تحول یافته عرصه شعر را خوب شناخته است،این تحول و حرکت به سوی امید را می‏توان با شعر های دفاع مقدس،در لحظات مختلف  و به نحو شایسته ای مشاهده نمود.
افروغ بیان کرد:اکنون که در آستانه ورود به دهه مبارک فجر هستیم باید دید که چه اشعار بلند و پر معنایی سراییده شده است و باید اوج افق آرمانی شعر را در اشعار زیبای امام راحل(ره)دید.مدیرکل فرهنگ و ارشاد گفت:این سرزمین شاهد ظهور شاعران و ادیبان بسیاری بوده است که در محافل شعر از گذشته تا کنون، آثار ارزشمندی به یادگار گذاشته اند و ما باید به عنوان وراث این آثار قدردان و محافظ آنان باشیم.