میزان شبکه گذاری گاز طبیعی در آذربایجان غربی از مرز ۱۵ هزار کیلومتر عبور کرد

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی:

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: با اجرای ۴۹۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در ۵ ماه نخست امسال، میزان شبکه گذاری و خط انتقال گاز طبیعی اجرا شده در آذربایجان غربی از مرز ۱۵ هزار کیلومتر عبور کرد.


ارومیه-صدیقی
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: با اجرای  490 کیلومتر شبکه گاز طبیعی در 5 ماه نخست امسال، میزان شبکه گذاری و خط انتقال گاز طبیعی اجرا شده در آذربایجان غربی از مرز  15 هزار کیلومتر عبور کرد.
علیرضا شیخی با اعلام این خبر، افزود: هم اکنون 15 هزار و 350 کیلومتر شبکه و خط انتقال، انرژی گاز طبیعی را در سراسر استان توزیع کرده و زمینه توسعه و رفاه را برای مردمان این استان به ارمغان آورده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه امسال به رغم شرایط خاص حاکم بر کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین سایر موانع و مشکلات، پروژه های مهمی اجرا شده و هم‌اینک نیز طرح های بزرگی در دست اجرا است.
شیخی ادامه داد: اتصال 57 روستا به شبکه گاز طبیعی در هفته دولت و در دست اجرا بودن گازرسانی به 481 روستا از جمله طرح‌هایی است که نوید بخش نتایج مطلوب و ارتقای میزان بهره مندی خانوار روستایی آذربایجان غربی از این نعمت خدادادی است.
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی با اعلام اینکه هیچ
پروژه ای نیست که متوقف باشد، اظهار کرد: در سراسر استان آذربایجان غربی عملیات گازرسانی به صورت گسترده ای در حال اجراست تا علاوه بر جبران عقب ماندگی ها، میزان بهره مندی را به جایگاهی که شایسته مردم این منطقه است، برسانیم.
شیخی تصریح کرد: با بهره برداری از پروژه های در دست اجرا، میزان بهره مندی خانوار روستایی استان از گاز طبیعی به بالای 85 درصد می‌رسد که در کنار رقم 99.6 درصدی ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار شهری، میتواند جایگاه ممتازی برای استان در بین سایر استان‌های ایران عزیز اسلامی رقم بزند.