یادگیری در ۳ ساله اول دوره ابتدایی با اسباب‌بازی

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد؛

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر نقش اسباب بازی در فرآیند آموزش، گفت: استفاده از اسباب بازی به عنوان ابزارهایی مطلوب در آموزش در بسیاری از کشورها مورد توجه است و باید در نتیجه این رویداد شاهد تجلی این توانمندیها در مدارس باشیم. کودکان در ۳ سال اول دوره ابتدایی خوب خواندن را یاد می‌گیرند و در ادامه می‌خوانند تا یادبگیرند در نتیجه اگر یادگیری در ۳ سال اول با اسباب بازی صورت گیرد، یک یادگیری ماندگار تا پایان عمر رقم خواهد خورد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر نقش اسباب بازی در فرآیند آموزش، گفت: استفاده از اسباب بازی به عنوان ابزارهایی مطلوب در آموزش در بسیاری از کشورها مورد توجه است و باید در نتیجه این رویداد شاهد تجلی این توانمندیها در مدارس باشیم. کودکان در ۳ سال اول دوره ابتدایی خوب خواندن را یاد می‌گیرند و در ادامه می‌خوانند تا یادبگیرند در نتیجه اگر یادگیری در ۳ سال اول با اسباب بازی صورت گیرد، یک یادگیری ماندگار تا پایان عمر رقم خواهد خورد.
به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در اختتامیه هشتمین دوره جشنواره ملی اسباب بازی‏ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت:این رویداد، فعالیتی اثرگذار در حوزه‌های فرهنگی و تربیتی است.
وی در ادامه افزود:اسباب بازی  ابزاری مهم  برای مقابله با هجومی است که از فضای مجازی صورت گرفته است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش اسباب بازی در زندگی کودکان، اظهارکرد:هیچ پیشرفتی در تکنولوژی نتوانسته کودکان را از بازی و ساختن دور سازد.
وی در ادامه با اشاره به هویت سازی این ابزار، گفت: اسباب بازی وسیله‌ای برای یادگرفتن و هویت سازی برای آینده کودکان است.
عضو کابینه دولت سیزدهم، با اشاره به فعالیت قابل توجه شرکت‌های داخلی در تولید اسباب بازی، تصریح کرد: نبوغ  تولیدکنندگان ایرانی در تولید آثار قابل توجه است و پذیرش ۱۸۰۰ اثر از میان ۶ هزار اثر دریافتی نشان از حضور مطلوب تولیدکنندگان ایرانی در این حوزه دارد.
وی با تاکید بر نقش اسباب بازی در فرآیند آموزش، گفت:استفاده از اسباب بازی به عنوان ابزارهایی مطلوب در آموزش در بسیاری از کشورها مورد توجه است و باید در نتیجه این رویداد شاهد تجلی این توانمندی‌ها در مدارس باشیم.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود:پژوهش‌های بسیاری نشان داده است که فضای مجازی اساسا منجر به یادگیری عمیق نمی‌شود و یک یادگیری سطحی ایجاد می‌کند.
صحرایی با اشاره به ضرورت یادگیری عمیق، تصریح کرد:گذران اوقات با اسباب بازی‌های واقعی به جای فضای مجازی قطعا در یادگیری عمیق اثر خواهد داشت.
وی، اظهار کرد:کودکان در ۳ سال اول دوره ابتدایی خوب خواندن را یاد می‌گیرند و در ادامه می‌خوانند تا یادبگیرند در نتیجه اگر یادگیری در ۳ سال اول با اسباب بازی  صورت گیرد، یک یادگیری ماندگار تا پایان عمر رقم خواهد خورد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، گفت:سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت توجه ویژه‌ای به هویت داشته که از مسیر تولید اسباب بازیهای کاربردی و با طراحی ویژه امکان تحقق مطلوب آن ممکن می‌شود.
وی در ادامه گفت:اسباب بازی قطعا یک نرم افزار نرم و هویت ساز است که باید بدان توجه ویژه کرد.
صحرایی با تاکید بر بهره برداری از اسباب بازیها، گفت:نمایش هویت ایرانی به کودکان این سرزمین با اسباب بازی باید در نتیجه برگزاری این همایش، محقق شود.
وی در ادامه افزود:اگر کودکان در سنین پایین با قهرمانان در قالب اسباب بازی ها آشنا شوند در آینده نیز با آن الگو رشد خواهند کرد.
وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به تاسیس سازمان تعلیم و تربیت کودک، گفت: ابتکار تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در وزارت آموزش و پرورش از افتخارات دولت سیزدهم است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با تاکید بر انتظارات از این جشنواره، افزود:برگزاری نمایشگاه  اسباب بازی‏ها در سراسر کشور مورد انتظار ویژه است.