بررسی راهكارهای رفع معضل ترافیك و طرح تعریض معابر در شورای اسلامی شهر قدس

جلسه ۲۷۲ شورای اسلامی شهر قدس به ریاست سعید ششگل‌نژاد و با حضور نمایندگان مردم به منظور بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص موضوعات مختلف حوزه مدیریت شهری و تصویب لوایح ارسالی از سوی شهرداری برگزار شد.

شهرستان قدس_مژگان علیقارداشی
جلسه ۲۷۲ شورای اسلامی شهر قدس به ریاست سعید ششگل‌نژاد و با حضور نمایندگان مردم به منظور بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص موضوعات مختلف حوزه مدیریت شهری و تصویب لوایح ارسالی از سوی شهرداری برگزار شد.
سعید ششگل‌نژاد رئیس پارلمان شهری در این جلسه با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری رفع معضل ترافیک از طریق تعریض و اصلاح هندسی معابر است، گفت: بدین منظور لازم است کارگروه تعریض جهت شناسایی و توافق با مالکان املاک معارض در دستور کار قرار گیرد.
ششگل نژاد با اشاره به طرح استقبال از بهار افزود: در نظر داریم امسال نوروزی متفاوت را در شهر رقم بزنیم، بر این اساس کارگروه طرح استقبال از بهار در کمیسیون اجتماعی شورا با حضور معاونت خدمات شهری، و سازمان‌های فضای سبز و فرهنگی-ورزشی شهرداری تشکیل شود تا هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.
همچنین محمدباقر قیومی، دبیر شورای اسلامی در سخنانی به موضوع ترافیک پرداخت و گفت:در حال حاضر ترافیک از اصلی‌ترین مشکلات مردم شهر قدس می‌باشد که باید اقدامات عاجلی در این خصوص انجام شود.
وی تصریح کرد:تجهیز و نصب چراغ راهنمایی در برخی معابر، انجام اصلاحات هندسی در برخی نقاط از جمله میدان مصلی و شناسایی و اولویت‌بندی معابری که که با تعریض آنها بار ترافیکی کاهش می‌یابد از جمله مواردی است که باید جهت کاهش ترافیک در دستور کار شهرداری قرار گیرد.
قیومی همچنین به مواردی از قبیل کمبود برخی سرانه‌های عمومی مناطقی که می‌بایست طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در آن صورت گیرد و پیش‌بینی آن در بودجه سال آینده و مشکلات مربوط به شهرک صنعتی زاگرس و مشخص نبودن محدوده و مرز شهر و شهرک صنعتی پرداخت.
بهزاد لطفی عضو شورای اسلامی ضمن تشکر از زحمات نیروهای معاونت خدمات شهری شهرداری در امر تسطیح و نخاله‌برداری اراضی سطح شهر، گفت:متأسفانه علیرغم تلاش‌های پرسنل شهرداری در امر تسطیح، نخاله‌برداری و پاکسازی اراضی، افرادی اقدام به تخلیه نخاله به صورت غیرقانونی در معابر سطح شهر علی‌الخصوص در حاشیه بلوار اصناف می‌نمایند که می‌بایست این افراد شناسایی و به صورت جدی مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.
وی همچنین به بحث ترافیک پرداخت و افزود: رفع مشکلات ترافیکی نیازمند اقدامات بنیادین می‌باشد، بر این اساس تسریع در تدوین طرح جامع از سوی مشاور ترافیکی باید در اولویت شهرداری قرار گیرد.
لطفی خاطرنشان کرد: نصب پایه و چراغ و تامین روشنایی در زیرگذر علم و فناوری در راستای بهبود دید رانندگان و عابرین پیاده و ارتقای امنیت مورد انتظار شهروندان است.