بهره برداری از ۳۰ طرح صنعتی و معدنی در هرمزگان

رئیس سازمان صمت هرمزگان:

رئیس سازمان صمت هرمزگان با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۳۰ طرح صنعتی و معدنی در استان به بهره برداری می‏رسد، گفت:برای اجرای طرح‌های حوزه صمت ۱۶۱ هزار میلیارد تومان، و ۳۰۵ میلیون یورو هزینه شده است.

بهره برداری از ۳۰ طرح صنعتی و معدنی در هرمزگان

بندرعباس-شهین صادقی
رئیس سازمان صمت هرمزگان با بیان اینکه در دهه فجر امسال 30 طرح صنعتی و معدنی در استان به بهره برداری می‏رسد، گفت:برای اجرای طرح‌های حوزه صمت  ۱۶۱ هزار میلیارد تومان، و ۳۰۵ میلیون یورو هزینه شده است.
خلیل قاسمی درنشستی خبری در جمع خبرنگاران استان افزود :اجرای این طرح ها اشتغال مستقیم بیش از سه هزارو 130  نفر را به دنبال خواهد داشت .
وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی 37 پروژه با اعتبار  ۱۴۵ هزار میلیارد تومان در ایام دهه فجر امسال خبر داد.
رئیس سازمان صمت هرمزگان  از صدور 1701 فقره مجوز صنعتی در  10 ماهه اخیر خبر داد و گفت :این تعداد مجوز سبب اشتغال بیش از  69 هزار نفر شده است.
قاسمی با اشاره به کسب رتبه اول سرمایه گذاری در کشور بیان کرد:در حوزه صنعت شاهد رشد 44 درصدی و در حوزه تولید رشد 12 درصدی را نسبت به قبل از دولت سیزدهم در استان شاهد هستیم.
وی  اضافه کرد : از ابتدای امسال 72 فقره گواهی کشف در حوزه معدن در استان صادر شده که در این زمینه رتبه نخست کشور را داریم.  قاسمی تاکید کرد : در حال حاضر بیش از 3 میلیارد دلار صادرات از استان صورت گرفته که شاهد رشد 103 درصدی در  این حوزه هستیم .
رئیس سازمان صمت هرمزگان با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به هرمزگان، افزود: واحد تولید کنسانتره آهن پدیده کاووش رضوان، نیروگاه آلومنیوم، پالایشگاه نفت آفتاب و یک واحد تولید فرآورد‌های نفتی با نام پایا مهم‌ترین این طرح‏هاست.
قاسمی گفت : طرح توسعه فولاد کاوه، افزایش گسترش زنجیره
۱۰ میلیون تن فولاد –در شهر فولاد نوین بندرعباس و در حوزه شوینده‌ها تولید الکل چرب از مهم‌ترین طرح‌هایی است که مجوز اجرای آنها صادر شده است.
به گفته قاسمی، یکی از مشکلات مهم استان در زمینه توسعه واحدهای صنعتی جدید، تأمین برق برای آنها است که در سفر روز 5شنبه و جمعه رییس جمهور به هرمزگان، شاهد افتتاح یک نیروگاه 231 مگاواتی ساخته شده توسط مجتمع آلومنیوم المهدی خواهیم بود که به پایداری تأمین برق برای صنایع در غرب بندرعباس بسیار کمک خواهد کرد.
مدیرکل صمت هرمزگان همچنین از پیشرفت 40 درصدی ساخت اولین مجتمع تولید شیشه در این استان خبر داد.
وی بیان کرد:۱۱۳ هزار و  ۵۱۸ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی استان در ۹ ماهه امسال صورت گرفته است.
قاسمی تصریح کرد :واحد‌های متخلف به پرداخت ۸۰ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
بهره برداری از 7 ناحیه صنعتی جدید در هرمزگان  
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان نیز در این نشست گفت:در دهه فجر امسال و سفر رئیس جمهور  221  پروژه برای افتتاح و کلنگ زنی تعریف شده است که از این تعداد 135 پروژه مورد بهره برداری قرار می گیرد.
سید امیر امیری زاد افزود :از این شمار ۷ ناحیه صنعتی جدید با اعتبار ۶۲۴ میلیارد تومان و ۱۲۸ طرح صنعتی با ۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه در ۷ ناحیه زیرساختی صنعتی در مساحت ۲۴۳ هکتار، ۵۷ قرارداد سرمایه گذاری منعقد شده است، خاطرنشان کرد:زمینه ایجاد ۸۸۰ طرح صنعتی هم در این نواحی فراهم شده است و همچنین با بهره برداری از این طرح ها  زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر فراهم می‏شود .