متروی تهران؛ آماده اتصال به سامانه هشدار زلزله

شرکت بهره برداری متروی تهران، برای اتصال به سامانه هشدار زلزله اعلام آمادگی کرد.

شرکت بهره برداری متروی تهران، برای اتصال به سامانه هشدار زلزله اعلام آمادگی کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به ضرورت فعال شدن سامانه هشدار سریع زلزله در فضا‌های زیر سطحی به خصوص مترو گفت:با همکاری و مشارکت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران این طرح به مراحل پایانی نزدیک شده است.
مسعود درستی افزود:در حال حاضر زیر ساخت‌های شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه آماده دریافت نشان (سیگنال) از سامانه هشدار زلزله است.مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، هوشمندسازی را با هدف بالا بردن ایمنی مترو در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران ضروری و بااهمیت دانست و از انجام فعالیت‌های وسیع در خطوط ۶ و  ۷ مترو در این زمینه خبر داد.
مسعود درستی گفت گفت: دسترسی‌های اولیه به سامانه هشدار زلزله در مرکز فرمان مترو ایجاد شده است و منتظر هستیم تا سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، این سامانه را پس از نصب نرم‌افزار فعال کند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه افزود:با توجه به مخاطره زلزله درتهران و ضرورت افزایش آمادگی، پیش‌بینی و به‌کارگیری سامانه هشدار سریع زلزله درفضا‌های زیرسطحی، به‌ویژه در مترو می‌تواند، بسیار مؤثر باشد.