رئیس جمهور خطاب به نخبگان: متوقف نشوید

در آیین تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی جهانی؛

رئیس جمهور خطاب به نخبگان گفت: شما عزیزانی که موفق به کسب رتبه علمی شده‌اید نباید در این جایگاه متوقف شوید بلکه باید به مردم خدمت کرده و از آنها گره‌گشایی کنید.

رئیس جمهور خطاب به نخبگان: متوقف نشوید

 رئیس جمهور خطاب به نخبگان گفت: شما عزیزانی که موفق به کسب رتبه علمی شده‌اید نباید در این جایگاه متوقف شوید بلکه باید به مردم خدمت کرده و از آنها گره‌گشایی کنید.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آیین تجلیل از مدال آوران المپیادهای علمی جهانی و جشن احیای باشگاه دانش پژوهان جوان با تهنیت ایام دهه مبارک فجر و تبریک به همه مدال آوران و مربیان و اساتید و خانواده آنان اظهار داشت: از همه کسانی که در احیای باشگاه دانش پژوهان نقش داشتند، تشکر می کنم.  امروز در واقع هم تجلیل از مقام مدال آوران المپیادهای جهانی است و هم به طور رسمی این باشگاه بهره برداری شد.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی توجه به علم افزایی، معرفت افزایی و ارتقا علم را همواره مورد تاکید قرار داده است، افزود: امام بزرگورار به عنوان رهبر این انقلاب، خود یک عالم فرزانه بود که اثرات علمی ایشان کاملا قابل مشاهده است به گونه ای که با وجود سن و سال بالا و اشتغال فراوانی که داشتند، ۵۰ جلد کتاب فقهی، فلسفی، کلامی، عرفانی و اخلاقی که هر یک ارزشمند و به عنوان مرجع است، نوشته اند.
 بیش از ۱۰۰ هزار عضو هیات علمی و مراکز علمی و پژوهشی داریم
وی ادامه داد: اگر مراکز علمی قبل از انقلاب با اکنون را مقایسه کنیم متوجه می شویم آن زمان چه تعداد دانشگاه و دانشجو داشتیم و اکنون چه تعداد است.
رئیس جمهور در بیان مقایسه وضعیت علمی ایران در قبل و بعد از انقلاب گفت: امروز بیش از ۱۰۰ هزار عضو هیات علمی و مراکز علمی و پژوهشی داریم. از نظر تعداد مقالات در سال ۵۶  ما ۵۰۰ مقاله داشتیم که امروز به ۷۸ هزار مقاله رسیده است.
آیت الله رئیسی افزود: ما در قبل از انقلاب مجله بین المللی نداشتیم اما امروز بیش از ۳۰۰ مجله بین المللی داریم.   
وی اظهارداشت: شرایط امروز ما از ارتقا علم و رتبه علمی موجود در کشور حکایت دارد که این نشان دهنده آن است که انقلاب به علم، عالم، معرفت افزایی، علم آموزی و بکارگیری این علم و دانش توجه دارد.
رئیس جمهور توجه به حل مساله و کمک به جامعه و مردم را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ممکن است مدتی انسان دارای مشکلاتی شود و به دنبال حل مساله خود برود، اما باید افرادی موثر و تاثیرگذار در جامعه باشیم تا نظام مسائل کشور را حل کنیم.