شاید در جهانی کره‌جنوبی تاریخ‌سازی کنیم

شهسواری:

ملی‌پوش المپیکی تنیس روی میز بانوان گفت: ژاپن و برزیل جزو بهترین‌های دنیا هستند و صعود به دور بعد مسابقات جهانی کار سختی است اما شاید بتوانیم تاریخ‌سازی کنیم، همان‌طور که تیم مردان کشورمان در هانگژو ژاپن را شکست دادند.

ملی‌پوش المپیکی تنیس روی میز بانوان گفت: ژاپن و برزیل جزو بهترین‌های دنیا هستند و صعود به دور بعد مسابقات جهانی کار سختی است اما شاید بتوانیم تاریخ‌سازی کنیم، همان‌طور که تیم مردان کشورمان در هانگژو ژاپن را شکست دادند.
به گزارش ایرنا، مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان از ۲۷ بهمن در بوسان کره‌جنوبی برگزار می‌شود که تیم‌های بانوان و مردان کشورمان حریفان خود را شناختند.
تیم ملی مردان ایران در گروه هشتم با پرتغال،‌ مصر، رومانی و تایلند هم‌گروه است و تیم ملی بانوان هم در گروه دوم به مصاف ژاپن، برزیل، لوکزامبورگ و آفریقای‌جنوبی می‌رود.
نوشاد و نیما عالمیان، امیرحسین هدایی، ‌متین حیدری و محمد موسوی اعضای تیم مردان هستند و ندا شهسواری، شیما صفایی،‌ مهشید اشتری، فاطمه یاری و صبا سراجی ترکیب تیم بانوان را تشکیل می‌دهند.
۸ تیم در این رقابت‌ها سهمیه تیمی المپیک پاریس را کسب خواهند کرد.
ندا شهسواری در گفت‌وگو با ایرنا درباره حضور در مسابقات جهانی کره‌جنوبی اظهار داشت: مجوز حضور در فینال مسابقات جهانی را در قهرمانی آسیا کسب کردیم. این رقابت‌ها از سطح بالایی برخوردار و گروه‌مان بسیار سخت است. ژاپن، آفریقای‌جنوبی و برزیل در این گروه حضور دارند و بسیار قوی هستند و کار ما دشوار است و امیدوارم بهترین عملکرد را داشته باشیم.
شهسواری اضافه کرد: اینکه از گروه خود صعود کار دشواری است چرا که ژاپن و برزیل جزو بهترین‌های دنیا هستند و حساسیت‌ها بالاست و تیم اول گروه به جمع هشت تیم برتر راه می‌یابد اما ورزش قابل پیش‌بینی است و ما هم از آمادگی خوبی برخوردار هستیم و شاید بتوانیم تاریخ‌سازی کنیم، همان‌طور که تیم مردان کشورمان در بازی‌های آسیایی، ژاپن را شکست دادند و این موضوع برای ما هم غیرممکن نیست.
ملی‌پوش المپیکی تنیس روی میز خاطرنشان کرد: در این مدت در لیگ داخلی و در لیگ ترکیه بازی کردم. این موضوع سبب می‌شود تا با آمادگی بالایی در رقابت‌های جهانی حاضر شویم.
وی همچنین گفت: چون ۲ نفر به مسابقات کسب سهمیه انفرادی المپیک آسیای میانه اعزام می‌شوند ابتدا باید در انتخابی تیم ملی بازیکنان مورد نظر مشخص شوند. در اواخر اردیبهشت ماه که این رقابت‌ها در ازبکستان برگزار می‌شود در آسیای میانه تنها یک نفر برای کسب سهمیه المپیک انتخاب خواهد شد.
شهسواری ادامه داد: مسابقات کسب سهمیه بسیار حساس است و حتی با مسابقات جهانی حساسیت آن فرق دارد و یک نفر انتخاب می‌شود، زیرا سهمیه در بخش انفرادی است. امیدوارم بتوانیم آنجا عملکرد خوبی داشته باشیم. یکی از حساسیت‌های دیگر مسابقات کسب سهمیه المپیک، برگزاری مسابقات به صورت تک حذفی است.
وی گفت:سومین سالی است که برای تیم آنکارا در ترکیه بازی می‌کنم و در همین سه سال تیم من به صورت ثابت در سوپرلیگ بود. فرقی که لیگ ترکیه با ایران دارد این است که تعداد تیم‌ها بالاست و حدودا ۱۷ تیم در لیگ حضور دارند که باعث می‌شود تعداد مسابقات بیشتر باشد و ما بیشتر در تمرین باشیم و سطح خود را بالا نگاه داریم.
این ملی‌پوش تنی‌روی میز همچنین درباره انتخاب مهرداد علی‌قارداشی به عنوان رییس فدراسیون برای سومین بار، اظهار داشت: این موضوع نشان دهنده عملکرد خوب وی است.ما مدال‌هایی را در این سه دوره کسب کردیم که در ۵۲ سال گذشته سابقه نداشته؛ در آسیایی هم مقام آوردیم و سهمیه المپیک اضافه شد و در بخش داوری و مربیگری تغییرات چشم‌گیری داشتیم که سبب شد تا جزو چند فدراسیون برتر باشیم.