ایران بین ۲۰ کشور بزرگ کشتیرانی دنیا قرار دارد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:با توجه به شرایط تحریمی بنادر ایران بین ۲۰ کشور بزرگ کشتیرانی دنیا قرار داد و همچنین در بحث کانتینر، رشد ۹ درصدی داشته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:با توجه به شرایط تحریمی بنادر ایران بین ۲۰ کشور بزرگ کشتیرانی دنیا قرار داد و همچنین در بحث کانتینر، رشد ۹ درصدی داشته است.
به گزارش مهر، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در همایش اقتصاد دریا محور و کریدور، گفت: بیش از ۸۰ فروند کشتی در سطح دنیا با حمل بیش‌از ۱۱ تن کالا، عامل اصلی یکپارچه و جهانی شدن اقتصاد دریا محور است. این
حمل و نقل قطعاً قابل اعتماد است که این اعتماد موجب شد تا تمام تجار دنیا به نحو احسنت از این حوزه برای تجارت استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بازار کشتی سازی از چندین سال گذشته رونق گرفت و برخی از کشتی‌سازی‌های بزرگ تا ۲۰۲۸ امکان ثبت سفارش ندارند به دلیل حجم بالای تقاضا؛ تفاوتی که امروزه بین قیمت‌های اجازه وجود دارد اما در بازار خرید و فروش کشتی قیمت‌ها همچنان پایدار است و با اسقاط فاصله زیادی وجود دارد.
وی گفت:مسیر حمل و نقل دریایی قطعاً در آینده با توجه به قوانین سازمان دریایی دشوار خواهد بود و باید بتوانیم این فضا را در داخل کشور مدیریت کنیم. تعیین کرایه بر اساس عرضه و تقاضا است اما با توجه به اتفاقات سیاسی که اخیراً رخ داده می‌تواند چنین مواردی قطعاً می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در بازار کرایه، حمل و نقل دریایی داشته باشند.
صفایی خاطرنشان کرد:مجوزهای اصلی توسعه دریا محو از لحاظ اقتصادی، امنیتی، منابع زنده و غیر زنده است. حمل و نقل دریایی مهم‌ترین سهم را در اقتصاد دریا محور دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:سالیانه ۱۴۰ هزار فروند کشتی در بنادر کشور تردد می‌کنند و ناوگان ایران در بین ۲۰ کشور کشتیرانی بزرگ دنیا قرار دارد و بنادر کشور با ظرفیت بیش‌از ۲۹۵ تن، ظرفیت مناسبی را دارا هستند؛ در حالی که در برخی از مناطق دنیا رشد صفر یا منفی مشاهده می‌شود.همچنین در کانتینر شاهد رشد ۹ درصدی هستیم.