فراخوان پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در دانشگاه جامع امام حسین (ع)

پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام آغاز شد.

فراخوان پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در دانشگاه جامع امام حسین (ع)

پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام آغاز شد.
به گزارش ایرنا، بر این اساس دانشگاه جامع  امام حسین (ع) در ۴۵ رشته گرایش دکتری تخصصی و ۱۵۰ رشته در گرایش کارشناسی ارشد، دانشجو می‌پذیرد.
این مجموعه آموزشی به عنوان دومین دانشگاه برتر کشور بر اساس رتبه‌بندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موسسه ISC، برای سال تحصیلی
۱۴۰۴-۱۴۰۳ در ۴۵ رشته گرایش دکتری تخصصی و ۱۵۰ رشته گرایش کارشناسی ارشد در حوزه های
علوم پایه، علوم انسانی و فنی و مهندسی دانشجو می‌پذیرد.
این دانشگاه بر اساس آیین‌نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های تحصیلی دکتری تخصصی» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  مورخ ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ و آیین‌نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های تحصیلی کارشناسی ارشد» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورخ ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱، از میان دانش‌آموختگان و دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی (برای دوره کارشناسی‌ارشد) و کارشناسی‌ارشد (برای دوره دکتری) از طریق سهمیه استعدادهای درخشان (بدون آزمون) دانشجو می‌پذیرد.
دانشجویانی که علاقمند هستند باید آیین‌نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های تحصیلی دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد» را مطالعه کرده و در صورت دارا بودن شرایط، اقدام به ثبت نام کنند.
این دانشگاه جذب دانشجو را به صورت هدفمند انجام داده و ثبت نام تمام داوطلبان و علاقمندان صرفاً از طریق سایت دانشگاه انجام می شود. علاقمندان می‌توانند حداکثر تا تاریخ سه شنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ به سایت دانشگاه مراجعه کرده و در این فراخوان ثبت نام کنند.
 دانشگاه جامع امام حسین (ع) برای علاقمندان تسهیلاتی به قرار زیر مشخص کرده است:
پذیرفته شدگان استعداد درخشان و فارغ‌التحصیلان رتبه های برتر دانشگاه در اولویت بورسیه استخدامی قرار خواهد گرفت.
دانشجویان غیربورس به سازمان ها و نهادهای حاکمیتی جهت استخدام (در صورت داشتن شرایط) معرفی می شوند.
دانشجویان غیربورس پس از فارغ‌التحصیلی به مراکز علمی و تخصصی سپاه جهت انجام خدمت مقدس سربازی (در صورت داشتن شرایط) معرفی می شوند.
جایگزین خدمت و کسر خدمت سربازی برای دانشجویان در صورت اجرای پروژه‌های واگذارشده  از سوی دانشگاه و تأیید مراجع ذیربط
پرداخت حق الزحمه کامل پژوهشی به دانشجویان همکار و فعال در پروژه‌های تحقیقاتی مصوب مطابق ضوابط دانشگاه.
استفاده رایگان از خوابگاه دانشجویی، اعطای وام، تسهیلات دانشجویی و تسهیلات خرید لب تاپ.