سیستان و بلوچستان زیر بارش‌های سیل‌آسا

جنوب استان در محاصره سیل قرار گرفت؛

همزمان با بروز بارندگی‌های رگباری در سیستان و بلوچستان بیشتر شهرستان‌ها درگیر سیلاب شدند و راه ارتباطی برخی از روستای جنوب استان با مرکز قطع شده است.

 همزمان با بروز بارندگی‌های رگباری در سیستان و بلوچستان بیشتر شهرستان‌ها درگیر سیلاب شدند و راه ارتباطی برخی از روستای جنوب استان با مرکز قطع شده است.
به گزارش ایرنا، بارش‌ کم‌سابقه در جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه در شهرستان‌های نیک شهر، قصرقند و فنوج موجب آب‌گرفتگی بیشتر معابر و منازل مردم شده و خسارات متعددی به زیرساخت‌ها وارد کرده است، بلافاصله پس از ورود سامانه جوی جدید بارشی به استان که صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی را در پی داشته، همه دستگاه‌های امدادی استان را به حالت آماده‌باش در آورده است.
 گزارش بارش باران از ۱۱۰ ایستگاه هواشناسی و بارنسنجی استان
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تا این لحظه از ۱۱۰ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شده که بیشترین میزان بارش‌ها مربوط به شارگ با ۱۲۳ میلیمتر از توابع شهرستان چابهار بوده است.
محسن حیدری ادامه داد: بارش برف ارتفاعات گیلکی گشت شهرستان سراوان را سفید پوش کرد همچنین مجموع بارش در این شهرستان به  ۲۹.۵ میلی‌متر رسیده است.
 طغیان رودخانه‌های فصلی در پی بارندگی
فرماندار نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌ها راه‌های ارتباطی روستاهای بخش مرکزی، دهستان‌های چاهان، توتان و مهمدان، هیچان، مخت و مهبان و کهیری را قطع و رودخانه های فصلی مزن کور کوچینک، تنگ سرحه، ملوران، شگیم، کشیک و داروکان طغیان کرده و خسارت های زیادی به واحدهای مسکونی و اراضی کشاورزی و تاسیسات عمومی وارد آمده است.
مجیب حسنی ادامه داد: به دلیل بالا آمدن آب در رودخانه تنگ سرحه در محدوده روستاهای بلپیر و کوشک پل آهنی محور نیکشهر به بنت بسته و تردد در آن ممنوع شده است.
 هشدار یخ زدگی کنتورهای آب در استان
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان در اطلاعیه ای به هم استانی ها در خصوص احتمال یخ زدگی کنتورهای آب هشدار داد.
 مسدود شدن هشت محور مواصلاتی در سیستان و بلوچستان
بر اثر بارندگی و جاری شدن سیلاب‌ها و روان آب‌ها هشت محور مواصلاتی در سیستان و بلوچستان مسدود شدند.